Specifika měření televizní sledovanosti metodou peoplemetrů v ČR a povědomí o něm

Název práce: Specifika měření televizní sledovanosti metodou peoplemetrů v ČR a povědomí o něm
Autor(ka) práce: Chlebounová, Pavla
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Postler, Milan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývá problematikou měření sledovanosti televize v České republice jakožto nástroje pro plánování reklamních kampaní, programování televizí a podpory pro podnikové strategie televizních organizací. Práce uvádí do kontextu teoretická východiska mediálního výzkumu a shrnuje vývoj televizního trhu v České republice a historii měření sledovanosti televize -- od deníčkového výzkumu přes Mediaprojekt až po současnou metodu měření televizní sledovanosti pomocí peoplemetrů, kterou autorka podrobně představuje. Naznačena je zde i budoucnost tohoto měření v období 2013-2017 a srovnání projektu měření TV sledovanosti s obdobnými projekty ve vybraných evropských zemích. V druhé polovině práce se autorka věnuje zjišťování povědomí o projektu měření sledovanosti televize pomocí peoplemetrů, a to jak mezi laickou veřejností, tak mezi veřejností odbornou, a to pomocí online dotazníkového šetření. Na přípravu projektu výzkumu navazuje jeho realizací a vyhodnocením výsledků tohoto výzkumu. Na základě výsledků výzkumu jsou zpracována marketingová doporučení pro realizátora projektu.
Klíčová slova: televizní trh; média; průzkum povědomí; peoplemetr; měření sledovanosti televize
Název práce: Specifics of television audience measurement in CR and awareness about it
Autor(ka) práce: Chlebounová, Pavla
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Postler, Milan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This work deals with television audience measurement in the Czech Republic as a tool for planning advertising campaigns, television programming and support for corporate strategy of television organizations. The work presents the theoretical context of media research and summarizes the development of television market in the Czech Republic and the history of television audience measurement - from diary research project through the "Mediaprojekt" to the present method of measuring television audience with people metres that the author presents in detail. The work denotes the future of people meter measurement in the period 2013-2017 and compares Czech TV audience measurement project with similar projects in selected European countries. In the second part of work, author focuses on awareness about people meter project, both among the general public and professionals, using the online survey. The preparation of the research project is followed by its implementation and evaluation of results of this research. At the end of the work, marketing recommendations for the research agency are given, based on the results of research.
Klíčová slova: awareness research; television market; media; people metre; television audience measurement

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 10. 2011
Datum podání práce: 30. 4. 2012
Datum obhajoby: 6. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/33432/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: