Klamání spotřebitele v oblasti označování potravin

Název práce: Klamání spotřebitele v oblasti označování potravin
Autor(ka) práce: Nezgodová, Lenka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Boháček, Martin
Oponenti práce: Wimrová, Hana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá klamáním spotřebitele v oblasti označování potravin. Cílem mé práce bylo u několika vybraných potravinových produktů posoudit, zda vzhledem k jejich označení a umístění v prodejně vybraného obchodníka nedochází ke klamání spotřebitele, a to na základě kontroly povinných údajů uváděných na daném druhu potraviny, analýzy umístění a označení výrobku ve vybraných prodejnách a dotazníkovém šetření obsahujícím otázky vztahující se k zájmu spotřebitelů o údaje uváděné na potravinách a dále k vybraným výrobkům v souvislosti s možným klamáním spotřebitele. Teoretická část práce se pak věnuje především právním předpisům v oblasti označování potravin a právním předpisům a judikátům věnujícím se klamání spotřebitele.
Klíčová slova: označování potravin; obchodní zákoník; nekalá soutěž; nekalé obchodní praktiky; klamavost; spotřebitel; ochrana spotřebitele; klamání spotřebitele; zákon o potravinových a tabákových výrobcích; průměrný spotřebitel
Název práce: Consumer misleading in the field of food labeling
Autor(ka) práce: Nezgodová, Lenka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Boháček, Martin
Oponenti práce: Wimrová, Hana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with consumer misleading in the field of food labeling. The goal of the thesis was to determine specific products that may mislead consumers by their location and label in particular hypermarkets in Prague and Frýdek-Místek. Analysis of the potential misleading of the consumers has three parts -- examining of an obligatory information on the product package, checking of the location of the products in the shops, and the questionnaire. One part of the thesis deals with law (acts, judgements and other regulations) in the field of food labeling and misleading the consumer.
Klíčová slova: consumer; mislead; unfair competition; consumer protection; consumer misleading; Food and Tobacco Act of Czech Republic; food labeling; Commercial Code of Czech Republic; unfair commercial practices; average consumer

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra podnikového a evropského práva

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 6. 2011
Datum podání práce: 15. 12. 2011
Datum obhajoby: 7. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/32361/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: