REFORMA TERCIÁRNÍHO ŠKOLSTVÍ, OTÁZKA DIVERZIFIKACE SYSTÉMU TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ

Název práce: REFORMA TERCIÁRNÍHO ŠKOLSTVÍ, OTÁZKA DIVERZIFIKACE SYSTÉMU TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
Autor(ka) práce: Kašpárková, Barbora
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vostrovská, Zdenka
Oponenti práce: Bekisheva, Irina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce by měla prokázat nezbytnost této reformy a zároveň podpořit stanovisko MŠMT, které udává jasný záměr, proč se reformou vůbec zabývat. Obsahem práce je též zaměření na potřebu diverzifikace studia, která by měla být jedním ze základních pilířů budoucí reformy. Vysvětlit diverzifikaci z hlediska významu a potřebnosti pro celkovou reformu, její přínos pro vysoké školství včetně analýzy postoje škol k danému pilíři. Cílem diplomové práce je podat ucelený pohled na reformu terciárního školství, posoudit význam a účelnost reformy, odpovědět na otázky, zda povedou tyto zásadní změny ke zvýšení kvality a konkurenceschopnosti českých vysokých škol a studentů. V rámci objektivního hodnocení také odhalit případné nedostatky a rizika vyplývající z implementace reformních kroků.
Klíčová slova: terciární školství; reforma vysokého školství; vzdělanost
Název práce: Reform of tertiary education and the question of diversification of tertiary education
Autor(ka) práce: Kašpárková, Barbora
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Vostrovská, Zdenka
Oponenti práce: Bekisheva, Irina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis should prove the necessity of this reform and at the same time to support the opinion of MŠMT which indicates the clear target why even be interested in the reform. The content of the thesis is also the focus on the necessity of study diversification which should be one of the main pillars of the future reform. I try to explain the diversification from the point of view of its meaning and need for the whole reform and its contribution for the tertiary education including the analysis of the attitudes of the universities. The aim of the thesis is to give the integrate view on the reform of tertiary education, to evaluate the meaning and usefulness of reform, to answer the questions, if these essential changes leaf to improving the quality and competitiveness of Czech universities and students. In the frame of objective evaluation I will reveal the possible lacks and risks coming from the implementation of reform steps.
Klíčová slova: Reform of tertiary education; Education; Tertiary education

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Hospodářská politika
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra hospodářské a sociální politiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 2. 2011
Datum podání práce: 31. 5. 2011
Datum obhajoby: 6. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/30536/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: