Národní mentalita jako faktor ovlivňující postavení žen v podnikání

Název práce: Národná mentalita ako faktor ovplyvňujúci postavenie žien v podnikaní
Autor(ka) práce: Gondová, Denisa
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Odehnalová, Jitka
Oponenti práce: Gibalová, Mária
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Prvá časť úvodnej kapitoly analyzuje pojem národná mentalita a faktory, ktoré národnú mentalitu ovplyvňujú. V druhej časti prvej kapitoly práca monitoruje vývoj postavenia žien v spoločnosti. V druhej kapitole je popísané aktuálne pracovné postavenie žien na Slovensku v porovnaní s ich postavením v socializme a tiež je tu zahrnutý opis národnej mentality Slovákov. Tretia kapitola práce, vo forme prípadovej štúdie, demonštruje vplyv národnej mentality Slovákov na postavenie žien v podnikaní na dvoch reálnych prípadoch slovenských podnikateliek.
Klíčová slova: národná mentalita; ženy v podnikateľskom prostredí; postevenie žien
Název práce: Národní mentalita jako faktor ovlivňující postavení žen v podnikání
Autor(ka) práce: Gondová, Denisa
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Odehnalová, Jitka
Oponenti práce: Gibalová, Mária
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
První část úvodní kapitoly analyzuje pojem národní mentalita a faktory, které národní mentalitu ovlivňují. Ve druhé časti první kapitoly je monitorován vývoj postavení žen ve společnosti. Ve druhé kapitole je popsáno aktuální pracovní postavení žen na Slovensku v porovnání s jejich postavením v socializmu a také je zde zahrnutý opis národní mentality Slováků. Třetí kapitola práce formou případové studie demonstruje na dvou reálných případech slovenských podnikatelek vliv národní mentality Slováků na postavení žen v podnikání.
Klíčová slova: ženy v podnikatelském prostředí; národní mentalita; postavení žen
Název práce: National mentality as a factor affecting the status of women in business
Autor(ka) práce: Gondová, Denisa
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Odehnalová, Jitka
Oponenti práce: Gibalová, Mária
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The first part of the introductory chapter analyzes the concept of national mentality and the factors that affect the national mentality. In the second part of this chapter is monitored development of women'status in society. In the second chapter is described the current status of working women in the Slovak Republic in relation to their position in socialism and there is also included description of the national mentality in Slovakia. The third section demonstrates through case studies on two real cases of Slovak entrepreneurs, how the national mentality of Slovaks affects the status of women in business.
Klíčová slova: the status of women; national mentality; women in business

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 10. 2011
Datum podání práce: 31. 5. 2012
Datum obhajoby: 12. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/33636/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: