Nové způsoby aplikace marketingu ve stravovacích službách

Název práce: Nové způsoby aplikace marketingu ve stravovacích službách
Autor(ka) práce: Petránková, Hana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Mlejnková, Lena
Oponenti práce: Vaško, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Gastronomická zařízení v dnešní době silné konkurence musí být stále ve střehu a reflektovat měnící se přání a požadavky zákazníků. Základním předpokladem úspěchu stravovacího zařízení je originální vyjímečný koncept, výnikající kuchyně, profesionální obsluha a dobrý marketing. Zařízení využívá mnoho marketingových nástrojů, které se díky rychlému rozvoji informačních a komunikačních technologií stále mění. Cílem této diplomové práce je představení slevových serverů jako nového marketingového nástroje pro stravovací zařízení. V teoretické části je probrána problematika marketingu v gastronomii, nových marketinových forem a je zde podrobně popsán princip fungování portálů hromadného nakupování. Cílem praktické části bylo načerpání znalostí a zkušeností jak model slevových serverů funguje v praxi stravovacích služeb. Na tuto problematiku je nahlíženo ze dvou úhlů pohledu a to z pohledu využití a přínosů slevových serverů pro stravovací zařízení a z pohledu využití a spokojenosti zákazníka. Podklady k praktické části byly načerpány na základě rozhovorů s vybranými slevovými servery, se spolumajitelkou restaurace "Mimoměsto", která v minulosti vícekrát využila nabídku slevových serverů a na základě podrobného terénního šetření ve vybraných gastronomických provozech, které se účastnily nabídky slevových serverů. Slevové servery jsou velmi mladé dynamické odvětví, kterému se v ČR začalo velmi dařit. Český zákazník si na ně zvykl a rád je využívá. Do budoucna se předpokládá, že bude docházet k růstu obratu slevových serverů, ale ke snižování jejich počtu, tak aby na trhu zůstaly pouze ty kvalitní.
Klíčová slova: Stravovací zařízení; Nové formy marketingu; Slevomat; Slevové servery; Moderní trendy; Marketingový mix; Marketingové nástroje
Název práce: New ways of marketing applications in the gastronomical services
Autor(ka) práce: Petránková, Hana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Mlejnková, Lena
Oponenti práce: Vaško, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
For the gastronomy facilities it's very difficult to keep their position in the gastronomy market. If the restaurant wants to be successful it must reflect need and expecations of its customers. The most important factors are: environment of restaurants, excellent cuisine, professional service and good marketing. The facility can use a lot of marketing tools, which are constantly changing due to rapid development of information and communication technologies. The aim of this thesis is interpretation of discount sites as a new marketing tool for gastronomy facilities. Theoretical part deals with general marketing issues in gastronomy and it describe the principle of discount sites. The aim of the practical part is to gain practical knowledge and experiance how the model of discount servers it works in the gastronomy sector. The issue is analyzed from two points of view. The first is from gastronomy facility (how gastronomy facilities use discount servers and what positives bring to them). The second point of view is the angle from customer, whether the client is satisfied with the offer of discount servers. Materials for this section were obtained on the basis of interviews with some of discount sites, with co-owner of the restaurant "Mimoměsto" who used 3 times the offer discount servers in the past and on fieldwork based on research in 15 selected gastronomy facilities which participated on discount servers. Discount sites are very young dynamic industry, which began flourish in the CR. Czech customers are getting used to them and like them. In the future is expected growth in turnover of discount sites, but a reduction of their number to keep only reliable ones on the market.
Klíčová slova: Discount servers; Modern trends; New forms of marketing; Slevomat; Gastronomy facility; Marketing mix; Marketing tools

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 4. 2011
Datum podání práce: 15. 12. 2011
Datum obhajoby: 12. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/31823/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: