Web 2.0 a proměna spotřebitele

Název práce: Web 2.0 a proměna spotřebitele
Autor(ka) práce: Roučka, Jakub
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Mikeš, Jiří
Oponenti práce: Postler, Milan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Web 2.0 je označení pro skupinu internetových nástrojů, které spojuje interaktivita a sociální rozměr. Tato práce rozlišuje mezi Internetem a Webem, vysvětluje technologický vývoj směřující ke vzniku Webu 2.0 a obsahuje popis základních nástrojů této platformy. Následující část zkoumá síťové efekty a vznik virtuálních komunit, jakož i motivaci uživatele k participaci na internetu. Rozvádí typologii uživatele a upozorňuje na četná rizika spojená s užíváním současného webu. Dále zkoumá implikace Webu 2.0 z hlediska spotřebitelského prostředí a identifikuje konkrétní oblasti, kde dochází k změnám. Pro potvrzení závěrů práce byl použit webový výzkum.
Klíčová slova: marketing; typologie; motivace; spotřebitel; Web 2.0; analýza; chování; online; sociální sítě
Název práce: Web 2.0: Consumer Evolution
Autor(ka) práce: Roučka, Jakub
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Mikeš, Jiří
Oponenti práce: Postler, Milan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Web 2.0 is loosely defined as a set of interactive and social online tools. This thesis distinguishes between the terms Internet and Web, explains the evolution of the Web towards the Web 2.0 and describes the fundamental parts of this platform. The following chapter examines the network effects, virtual communities and the reason to participate in the online environment. It also investigates the user typology and identifies some serious concerns associated with the current Web. The paper analyses the changes to the consumer environment and identifies the key areas of change. The findings are supported with online research.
Klíčová slova: online; marketing; typology; online social networking; Web 2.0; motivation; analysis; behaviour; consumer

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 11. 2011
Datum podání práce: 15. 5. 2012
Datum obhajoby: 11. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/34698/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: