Marketingová studie vybrané turistické atraktivity

Název práce: Marketingová studie vybrané turistické atraktivity
Autor(ka) práce: Bílková, Lenka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Petrů, Zdenka
Oponenti práce: Hybner, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Pro zpracování této diplomové práce na téma Marketingová studie vybrané turistické atraktivity si autorka zvolila Zámek Klášterec nad Ohří. Zámek je nejvýznamnější atraktivitou ve městě Klášterec nad Ohří a patří mezi nejnavštěvovanější památky v Čechách. Ročně na něj zavítá téměř 20 tisíc návštěvníků. Úkolem této diplomové práce je analyzovat stávající aplikaci marketingových nástrojů turistické atraktivity Zámku Klášterec nad Ohří. K vyřešení dané problematiky budou použity následující analýzy: analýza marketingového mixu, analýza prostředí, segmentace návštěvníků, analýza návštěvnosti a SWOT analýza. Cílem práce je na základě údajů zjištěných v analýzách vypracovat koncepci rozvoje zámku na následující období, která by mohla vést ke zvýšení atraktivnosti Zámku Klášterec nad Ohří. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se věnuje základním pojmům cestovního ruchu a marketingu. Na základě uvedených citací v této kapitole je vypracována analytická část, která aplikuje uvedené poznatky na marketingové aktivity zámku.
Klíčová slova: marketing turistické atraktivity; marketingová studie; Zámek Klášterec nad Ohří
Název práce: Marketing study of selected tourist attraction
Autor(ka) práce: Bílková, Lenka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Petrů, Zdenka
Oponenti práce: Hybner, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
To work out this diploma thesis on the theme Marketing study of selected tourist attraction the author has chosen Castle Klášterec nad Ohří. The castle is the most important attraction in the town Klášterec nad Ohří and one of the most visited monuments in the Czech Republic. The castle is a tourist target of almost 20 thousands visitors every year. The task of this thesis is to analyze existing application of marketing tools of this attraction. To resolve this issue will be used the following analysis: analysis of marketing mix, environmental analysis, segmentation of visitors, turnout analysis of visitors and SWOT analysis. The aim of this thesis is, based on the data found out in the analyzes, to make up a concept of further development of Castle Klášterec nad Ohří for the next period which could lead to increase its attractiveness. The diploma thesis is devided into four chapters. The first chapter is devoted to basic concepts of tourism and marketing. Based on the quotes in this chapter, is made the analytical part which applies the knowledge to marketing activities of castle.
Klíčová slova: Zámek Klášterec nad Ohří; marketing study; marketing of tourist attraction

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 10. 2011
Datum podání práce: 5. 5. 2012
Datum obhajoby: 11. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/33798/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: