Finanční gramotnost ve výuce ekonomických předmětů na středních školách - didaktické zpracování učiva

Název práce: Finanční gramotnost ve výuce ekonomických předmětů na středních školách - didaktické zpracování učiva
Autor(ka) práce: Taulová, Jana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Králová, Alena
Oponenti práce: Holečková, Lenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá problematikou úrovně finanční gramotnosti studentů středních škol. Na začátku práce se především zaměřuji na obecné záležitosti ohledně finanční gramotnosti, vysvětluji podstatu, zdůvodňuji potřebu finančního vzdělávání. Dále popisuji dosavadní vývoj a postupy při zavádění finanční gramotnosti do škol. Nemalou pozornost věnuji i důkladnému rozboru pedagogické dokumentace. Zaměřuji se nejen na teoretický výklad, ale i praktické porovnání úrovně finanční gramotnosti dvou studijních oborů z jedné stejné střední školy a navrhuji didaktické zpracování mnou zvoleného tématu. V závěru zhodnocuji problematiku zjištěné úrovně finanční gramotnosti.
Klíčová slova: Finanční vzdělávání; Finanční gramotnost; Osobní bankrot; Zadluženost domácností
Název práce: Financial literacy in teaching economic subjects at secondary schools – processing didactic curriculum
Autor(ka) práce: Taulová, Jana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Králová, Alena
Oponenti práce: Holečková, Lenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis deals with the level of financial literacy of secondary school students. At the beginning of the thesis I mainly focused on general issues regarding financial literacy, I explained the essence and justified the need for financial education. I describe current development and practices in the implementation of financial literacy in schools. I devote considerable attention to analysis of pedagogical documentation. My focus is not only theoretical but also practical comparing of financial literacy levels two fields of study from one of the same secondary school educational process and I suggest didactic processing the chosen topic. In conclusion I evaluated the problems of financial literacy.
Klíčová slova: Financial education; Financial literacy; Houselold debt; Personal bankruptcy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 10. 2011
Datum podání práce: 31. 12. 2012
Datum obhajoby: 11. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/33340/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: