Problematika pirátství značek

Název práce: Problematika pirátství značek
Autor(ka) práce: Kučerová, Lenka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Mikeš, Jiří
Oponenti práce: Levora, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce pojednává o problematice pirátství značek. Hlavním cílem je zhodnocení aktuální situace v oblasti různých projevů pirátství se zaměřením na oblast produktového pirátství zejména v podobě padělání a imitace výrobků. Práce se skládá z teoretické a praktické části. První kapitola teoretické části se zaměřuje na obecné pojednání značkové politiky. Důležitá role a hodnota značek v dnešní době značně ovlivňuje nákupní chování spotřebitelů a podporuje výskyt neoriginálních produktů. Druhá teoretická část se pak podrobněji věnuje samotným projevům pirátství značek a právní ochraně spadající pod oblast duševního vlastnictví. Pro dosažení komplexnějšího pohledu zkoumá praktická část postoj, nákupní chování a názory českého spotřebitele na tuto problematiku.
Klíčová slova: Strategická rozhodnutí; Padělání a imitace zboží; Hodnota značky; Pirátství; Ochranná známka; Image a identita značky; Budování značky; Právo duševního vlastnictví ; Značka
Název práce: Brand piracy problematics
Autor(ka) práce: Kučerová, Lenka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Mikeš, Jiří
Oponenti práce: Levora, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with problems of brand piracy. The main objective is to evaluate the current situation in the various types of piracy, focusing on product piracy especially in the forms of counterfeiting and product imitation. The work consists of a theoretical and a practical part. The first chapter of this part concentrates on the general overview of brand policy. The important role and the value of the brands very much influence the purchasing behavior of consumers and support the presence of non-original products. The second theoretical part is further dedicated to the different types of piracy and legal protection of brands falling under the scope of intellectual property rights. To achieve a more comprehensive view, the practical part considers attitude, shopping behavior and opinions of Czech consumers on this issue.
Klíčová slova: Trademark; Intellectual property rights; Counterfeiting and imitation of products; Piracy; Strategic decisions; Brand equity; Brand; Brand image and identity; Brand building

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 10. 2011
Datum podání práce: 30. 5. 2012
Datum obhajoby: 14. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/33023/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: