Návrh a implementace ukazatelů pre campaign management v oblasti telekomunikací

Název práce: Návrh a implementácia ukazateľov pre campaign management v oblasti telekomunikácií
Autor(ka) práce: Rakár, Peter
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Novotný, Ota
Oponenti práce: Šimáček, Martin
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca je zameraná na vyhodnocovanie marketingových kampaní realizovaných v prostredí telekomunikačnej spoločnosti. Cieľom práce je identifikácia, analýza a návrh ukazovateľov a dimenzií, ktoré je možné využiť pre potreby vyhodnotenia úspešnosti marketingových kampaní a pre poskytnutie spätnej väzby v procese prípravy nových kampaní. Navrhované riešenie, ktoré je výstupom práce, poskytuje nástroj pre efektívnejšiu a spoľahlivejšiu analýzu marketingových kampaní. Jeho súčasťou je analýza súčasného procesu vyhodnocovania a návrh zmien procesu. V prvej časti práce je vysvetlený vzťah marketingu, marketingových kampaní a procesu ich vyhodnocovania. Preskúmané sú teoretické poznatky v oblasti vyhodnotenia kampaní. Nasledujúca kapitola sa venuje charakteristickým rysom telekomunikačnej spoločnosti, ktoré majú vplyv na spôsob vyhodnocovania kampaní. V úvode praktickej časti práce sú identifikované metriky využívané pre vyhodnocovanie kampaní v praxi. Využité sú poznatky zamestnancov konkrétnej telekomunikačnej spoločnosti. Identifikované metriky sú ďalšej kapitole analyzované. Výstupom analýzy je návrh automatizovaného riešenia pre generovanie OLAP kocky a tvorbu reportov za účelom vyhodnocovania marketingových kampaní. Funkčnosť a účelnosť riešenia je overená na implementácii pilotného riešenia, na ktorom je názorne predstavená ukážka reportov vzorovej kampane. Záver práce je doplnený o analýzu súčasného procesu vyhodnocovania vo vybranej telekomunikačnej spoločnosti a návrh zmien v procesoch s využitím analytického riešenia vytvoreného v rámci diplomovej práce.
Klíčová slova: marketingová kampaň; telekomunikácie; report; vyhodnotenie; metrika; dimenzia
Název práce: Návrh a implementace ukazatelů pre campaign management v oblasti telekomunikací
Autor(ka) práce: Rakár, Peter
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Novotný, Ota
Oponenti práce: Šimáček, Martin
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce je zaměřená na vyhodnocování marketingových kampaní realizovaných v prostředí telekomunikační společnosti. Cílem práce je identifikace, analýza a návrh ukazatelů a dimenzí, které je možné využít pro potřeby vyhodnocení úspěšnosti marketingových kampaní a pro poskytnutí zpětné vazby v procesu přípravy nových kampaní. Navrhované řešení, které je výstupem práce, poskytuje nástroj pro efektivnější a spolehlivější analýzu marketingových kampaní. Jeho součástí je analýza současného procesu vyhodnocování a návrh změn procesu. V první části práce je vysvětlený vztah marketingu, marketingových kampaní a procesu jejich vyhodnocování. Prozkoumány jsou teoretické poznatky v oblasti vyhodnocování kampaní. Následující kapitola se věnuje charakteristickým rysům telekomunikační společnosti, které mají vliv na způsob vyhodnocování kampaní. V úvodě praktické části práce jsou identifikovány metriky využívané pro vyhodnocování kampaní v praxi. Využité jsou poznatky zaměstnanců konkrétní telekomunikační společnosti. Identifikované metriky jsou v další kapitole analyzovány. Výstupem analýzy je návrh automatizovaného řešení pro generování OLAP kostky a tvorbu reportů za účelem vyhodnocování marketingových kampaní. Funkčnost a účelnost řešení je ověřená na implementaci pilotního řešení, na kterém je názorně představená ukázka reportů vzorové kampaně. Závěr práce je doplněný o analýzu současného procesu vyhodnocování ve vybrané telekomunikační společnosti a o návrh změn v procesech s využitím analytického řešení vytvořeného v rámci diplomové práce.
Klíčová slova: report; metrika; telekomunikace; marketingová kampaň; vyhodnocování; dimenze
Název práce: Design and implementation of metrics for campaign management in telecommunications
Autor(ka) práce: Rakár, Peter
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Novotný, Ota
Oponenti práce: Šimáček, Martin
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diploma thesis is focused on the evaluation of marketing campaigns which are realized in the environment of telecommunication companies. The thesis' main goal is the identification, analysis and design of metrics and dimensions which can be used for evaluation of marketing campaigns benefits, and which can provide feedback in the process of new campaign definition. The solution offered in the thesis provides a tool for more effective and more reliable analysis of marketing campaigns. The analysis of the current evaluation process and a suggestion of the process modification is also part of the proposed solution. The first part of thesis explains the relation between marketing, marketing campaigns and process of campaigns evaluation. The theoretical knowledge necessary in campaign evaluation is examined. The next chapter is focused on the characteristics of the telecommunication company which affect the way how campaigns are evaluated. The introduction of the thesis' practical part identifies the metrics actually used, where the knowledge of employees is imposed. Metrics are analyzed in the third chapter. The output of the analysis is used to design an automatized solution which generates the OLAP cube and reports for campaign evaluation. The functionality and suitability of the solution is verified by the implementation of a pilot solution with an example of reports on model campaign. The thesis' last part is supplemented with an analysis of the current evaluation process in the given telecommunication company, and suggestion of process modifications, there where the designed solution is utilized.
Klíčová slova: telecommunications; report; evaluation; dimension; metrics; marketing campaign

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 2. 2011
Datum podání práce: 30. 6. 2011
Datum obhajoby: 14. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/30701/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: