Marketing soukromé kliniky Santé

Název práce: Marketing soukromé kliniky Santé
Autor(ka) práce: Herlesová, Hana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Cinek, Miroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá marketingem soukromé kliniky Santé. První, teoretická část práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol. Marketing ve zdravotnictví je první kapitolou teoretické části. Jsou zde vyznačeny odlišnosti marketingu ve zdravotnictví oproti jiným odvětvím a charakteristiky zdravotnického systému. Dále je zde definován produkt, ve zdravotnictví tedy poskytovaná služba. Marketingový mix je popsán nikoliv jako 4P, ale jako 4C. Následně je rozebrán praktický pohled na marketing zdravotnictví. Důležitá je spokojenost pacientů, která je měřena několika průzkumy, jako například nejlepší nemocnice, nebo projekt kvalita očima pacientů. Dále jsou rozebrány použité metody, je zde definován marketingový výzkum a strategie S-T-P. V praktické části je v úvodu představena společnost Santé. Následuje popis současné klientely společnosti, která je rozdělena na individuální klientelu a na firemní klientelu. Marketingový mix společnosti popisuje již zmíněné 4 složky C-mixu a dále se nachází SWOT analýza společnosti. Analýza konkurence se zabývá hlavními konkurenty společnosti Santé. Podstatným momentem této práce je výzkumný projekt, vytvořený právě pro účely této diplomové práce. Jedná se o vytvoření komplexního dotazníku zabývajícího se soukromými klinikami jako takovými. Analýza dat proběhla v několika rovinách, kdy otevřené otázky byly vyhodnoceny samostatně, uzavřené otázky byly zpracovány pomocí počítačového programu SPPS. Ke konci práce jsou doporučení pro firmu Santé vycházející z provedeného výzkumu a konfrontace teorie a praxe. Následuje závěr, tedy shrnutí práce, seznam použité literatury a přílohy, kde je například již zmíněný dotazník.
Klíčová slova: Zdravotnické zařízení; Kvalitní placená péče; Klient; Soukromá klinika
Název práce: Marketing of the private clinic Santé
Autor(ka) práce: Herlesová, Hana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Cinek, Miroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master thesis is focused on marketing of Santé, the private clinic. The first part is theoretical and has two main chapters. Marketing in the field of health care is the first chapter, including the differences between health care marketing and marketing in other fields and other characteristics of the medical system. Next a product is defined, in health care it is the provided service. Marketing mix is described not as 4P but as 4C. Then there is the practical point of view on the health care system. Very important is the patients' satisfaction, which is measured by many different surveys, such as the best hospital, or quality perceived by the patients. The other chapter discusses used methods, defines marketing research and the S-T-P strategy. The practical part of thesis introduces the company Santé followed by the description of their clientele, which is differentiated as individual and companies' clientele. Marketing mix of the company consists of the 4 components already mentioned higher. Next is the SWOT analysis. Analysis of the competition focused on the main competitors of Santé. Very significant moment is the research project created to suit the needs of this thesis only. A complex questionnaire researching the privet clinic market as a whole was prepared. Analysis of the data was complex as well. Open questions were analyzed separately, closed questions were processed with the help of SPPS computer program. By the end of the thesis there are some recommendations for the company that originate in the research project and also from the confrontation of the theory and practice. Last is the conclusion, bibliography and the annex, where you can find already mentioned questionnaire.
Klíčová slova: Client; Private clinic; Medical facility; High quality paid care

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 10. 2011
Datum podání práce: 9. 5. 2012
Datum obhajoby: 13. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/36043/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: