Vliv internetu na vzdělávání

Název práce: Vliv internetu na vzdělávání
Autor(ka) práce: Sedláček, David
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Sigmund, Tomáš
Oponenti práce: Rosický, Antonín
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Obsahem této práce je upozornění na problematiku vlivu internetu ve vzdělávání. Práce s informacemi v tomto procesu hraje zásadní roli. Zkraje se práce zabývá rozborem základních pojmů v úzké vazbě na internet a informační společnost. Klíčový je logicky pojem vzdělání a s ním spjatá tendence k jeho měřitelnosti. Dále je probráno několik zásadních aspektů, jako je digitální propast či informační a počítačová gramotnost a jak tyto aspekty využívání internetu ovlivňuje. Současně s tím je prostor věnován i elektronické komunikaci či elektronickému vzdělávání jako prvkům s nemalou měrou vlivu v internetovém prostředí. V poslední části je popsán pohled obou stran v tomto procesu nabývání vědomostí - studentů a pedagogů. Jeho součástí je i dotazníkové šetření porovnané se závěry práce a doplněné o doporučení, jakým směrem by se měla snaha o vzdělávání teoreticky ubírat.
Klíčová slova: internet; e-learning; gramotnost; vzdělání; informace; komunikace
Název práce: Impact of internet on education
Autor(ka) práce: Sedláček, David
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Sigmund, Tomáš
Oponenti práce: Rosický, Antonín
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The content of this work is to warn on issues of internet impact in education. Usage of information in this process plays a crucial role. At the beginning, work deals with the analysis of basic concepts in close relation to the Internet and information society. The concept of education is logically relevant and connected with a tendency to its measurability. Several aspects are also discussed such as digital divide or informational and computer literacy and how these aspects affect use of the Internet. At the same time space is devoted to the electronic communication or electronic education as key elements with a great degree of influence in the internet environment. The last section describes the view of both sides in the process of acquiring knowledge - students and teachers. Including a survey, matched with a summary of the work and accompanied by recommendations, which direction should the education takes effort.
Klíčová slova: literacy; internet; education; information; e-learning; communication

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 1. 2012
Datum podání práce: 1. 5. 2012
Datum obhajoby: 19. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/35421/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: