Franchising jako metoda vstupu na trh

Název práce: Franchising jako metoda vstupu na trh
Autor(ka) práce: Smejkal, Martin
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Turnerová, Lenka
Oponenti práce: Průša, Přemysl
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá franchisingem jako metodou vstupu na trh. Cílem této práce je analýza franchisingu jako formy kooperace z teoretického i praktického hlediska. První kapitola se zabývá franchisingem z teoretického hlediska. Součástí této kapitoly je definice franchisingu, historie franchisingu, rozdělění franchisingu na základě předmětu podnikání apod. Druhá kapitola se zabývá problematikou založení franchisového podniku. V této kapitole popisuji proces založení franchisového systému se zaměřením na pilotní provoz, výběr franchisantů a vytvoření franchisového konceptu. Ve třetí kapitole popisuji jednotlivé výhody a nevýhody podnikání na bázi franchisingu pro franchisora i franchisanta. Čtvtá kapitola se zabývá historickým vývojem franchisingu v České republice. V páté kapitole jsem se zabýval kompletním rozborem franchisového systému předního českého konceptu v oboru gastronomie, Švejk restaurant.
Klíčová slova: Švejk restaurant; franchising; franchisant; franchisor
Název práce: Franchising as a from of market entry
Autor(ka) práce: Smejkal, Martin
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Turnerová, Lenka
Oponenti práce: Průša, Přemysl
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis focuses on franchising as a form of market entry.The aim of this thesis is to describe franchising as a efficient way of cooperating on theoretical and practical basis. The first chapter describes franchising as a form of cooperation and what are the basic principles of the relation between franchisor and franchisee. History and basic types of franchising are described as well. The second chapter describes a process of forming particular franchise business and what is the goal of running a pilot project.It also includes some basic facts about franchisee recruitment. The third part informs about pros and cons related to franchising from a franchisor and franchisee point of view. The fourth part describes a history of franchising in the Czech Republic. Finally the fifth part describes franchise system of Svejk restaurant, which is very successful and original czech franchise business.
Klíčová slova: Svejk restaurant; franchising; franchise; franchisee; franchisor

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 4. 2011
Datum podání práce: 30. 6. 2012
Datum obhajoby: 21. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/31735/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: