Analýza podmínek rozvoje filmového turismu v ČR

Název práce: Analýza podmínek rozvoje filmového turismu v ČR
Autor(ka) práce: Rymešová, Hana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Dianová, Markéta
Oponenti práce: Hanzlík, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá filmovým turismem, jakožto celosvětově rostoucím fenoménem v oblasti cestovního ruchu. Prostor je věnován deskripci vývoje a forem tohoto fenoménu, přičemž důraz je kladen na konkrétní příklady dopadu filmů a televizního vysílání na cestování. Stěžejní část práce je zaměřena na marketingové nástroje filmových kanceláří (především Czech Film Commission) a organizací destinačního managementu (především CzechTourism) při spolupráci s filmovým průmyslem. Na jedné straně je ukázáno, jakými prostředky nejčastěji filmové kanceláře lákají filmové produkce na svá území, a na straně druhé jsou představeny způsoby práce destinačních společností v otázce location placement. Obecné principy jsou prolnuty s praktikami rodícími se v České republice. Primárním cílem práce je dokázat, že film jako marketingový nástroj hraje důležitou roli v propagaci destinace, a že má Česká republika velký potenciál se stát vyhledávanou filmovou lokalitou.
Klíčová slova: marketing; filmové kanceláře; CzechTourism; Czech Film Commission; organizace destinačního managementu; filmový turismus
Název práce: Analysis of the Conditions of Film-Induced Tourism Development in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Rymešová, Hana
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Dianová, Markéta
Oponenti práce: Hanzlík, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The Bachelor thesis deals with the film-induced tourism as a growing phenomenon in the field of tourism industry worldwide. A part of the work is dedicated to the description of the development and forms of this phenomenon, while the emphasis is placed on the specific examples of movies and the television broadcasting impacts on travelling. The main part of the thesis focuses on the marketing tools of the film offices (especially Czech Film Commission) and the destination management organizations (especially CzechTourism) during the co-operation with the film industry. On the one hand, the most frequent tolls used by the film offices to attract filmmakers are presented, on the other hand, the working methods of the destination organizations in the field of location placement are introduced. The general principles are connected with the practises emerging in the Czech Republic. The primary aim of this thesis is to prove that the movie, as a marketing tool, plays an important role in promotion of destination, and that the Czech Republic has a great potential to become a popular film destination.
Klíčová slova: Film-Induced Tourism; Marketing; CzechTourism; Destination Management Organizations; Film Offices; Czech Film Commission

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 2. 2012
Datum podání práce: 1. 5. 2012
Datum obhajoby: 25. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/36149/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: