Vliv odlišných manažerských přístupů na řízení, programování a financování Městského Tylova divadla v Kutné Hoře

Název práce: Vliv odlišných manažerských přístupů na řízení, programování a financování Městského Tylova divadla v Kutné Hoře
Autor(ka) práce: Krúpa, Adam
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Riedlbauch, Václav
Oponenti práce: Hanzlík, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Hlavním cílem této bakalářské práce je úvaha nad různými přístupy k managementu v oblasti kultury, konkrétně divadla. Dále se tato práce snaží nalézt pozitiva i negativa těchto přístupů. V teoretické části, vycházející z odborných publikací na toto téma, jsou nastíněny některé základní prvky a postupy managementu s důrazem na souvislost s řízením divadla a specifické podmínky fungování divadelní instituce pod dobrým vedením. Teoretická část se dále věnuje oblasti marketingu (marketingový mix, vnitřní a vnější prostředí organizace, SWOT analýza) v oblasti umění s uvedenými příklady. Praktická část pak popisuje a srovnává dva přístupy k řízení Městského Tylova divadla v Kutné Hoře, zamýšlí se nad minulými i současnými chody tohoto oblastního divadla a případné východisko nalézá v kompromisu a respektování a spojování různých názorů.
Klíčová slova: marketing umění; Kutná Hora; management umění; přístupy k řízení; divadlo
Název práce: The impact of different management approaches on directing, programming and financing of the Tyl Theatre in the town of Kutná Hora
Autor(ka) práce: Krúpa, Adam
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Riedlbauch, Václav
Oponenti práce: Hanzlík, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main goal of this bachelor's thesis is to consider and reflect different approaches to management in the field of culture, theatre in particular. This thesis also tries to find positives and negatives of these approaches. In the theoretical part, which is patterned on expert publications dealing with this topic, there are outlined some basic management elements and procedures with emphasis on connection with theatre management and specific conditions of functioning of a theatre institution with a good managing director. The theoretical part also deals with the field of arts marketing (marketing mix, internal and external environment of an organization) along with given examples. The practical part describes and compares two different approaches to management of Tyl Theatre in the town of Kutná Hora, analyses past and current running of this regional theatre and the potential solution is found in a compromise and respect to various opinions and their joining together.
Klíčová slova: theatre; arts marketing; arts management; Kutná Hora; management approaches

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 3. 2012
Datum podání práce: 31. 5. 2012
Datum obhajoby: 28. 6. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/36486/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: