Sociální média z pohledu korporace

Název práce: Sociální média z pohledu korporace
Autor(ka) práce: Pluháček, Petr
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pavlíček, Antonín
Oponenti práce: Čermák, Radim
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývá pohledem korporace na sociální média. Seznamuje s vývojem webu a konceptu webu 2.0, na který sociální média přímo navazují. Definuje sociální média a charakterizuje jejich významné zástupce. Zároveň práce vymezuje účelové pojetí korporace jako institut, který využívá sociální média ke generování zisku. Toto využití je rozděleno do pěti rozměrů: budování značky, péče o zákazníka, obchod, lidské zdroje a společenská odpovědnost. Teoretické poznatky jsou pak aplikovány na kombinovaný výzkum zaměřený na konkrétní korporaci -- Vodafone Czech Republic. Ta je analyzována z pohledu pěti klíčových rozměrů korporace v sociálních médiích, ale předmětem analýz jsou i dílčí aktivity společnosti na sociálních médiích -- analýza sentimentu online diskusí, analýza angažovanosti na Facebooku a rozbor key influencers na Twitteru.
Klíčová slova: web; korporace; sociální média
Název práce: Corporations and social media
Autor(ka) práce: Pluháček, Petr
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pavlíček, Antonín
Oponenti práce: Čermák, Radim
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with corporations looking at social media. It introduces an evolution of the web and the web 2.0 concept which are directly followed by social media. It defines social media and characterizes its major representatives. At the same time the thesis defines the corporation as an institute that uses social media to make a profit. This use is divided into five dimensions: brand building, customer care, sales, human resources and corporate social responsibility. Theoretical knowledge is applied to the combined research focused on the real corporation - Vodafone Czech Republic. This company is analyzed in terms of the five key dimensions of the corporation on social media, but subjects to analyze are partial social media activities of the company as well - sentiment analysis of online discussions, analysis of engagement on Facebook and analysis of key influencers on Twitter.
Klíčová slova: corporation; social media; web

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 1. 2012
Datum podání práce: 14. 6. 2012
Datum obhajoby: 27. 8. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/37385/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: