Biopotraviny a jejich postavení na českém trhu

Název práce: Biopotraviny a jejich postavení na českém trhu
Autor(ka) práce: Hojerová, Eliška
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Turnerová, Lenka
Oponenti práce: Drozen, František
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce v první části definuje pojem biopotraviny a blíže se věnuje ekologickému zemědělství - tedy systému, ze kterého biopotraviny pocházejí. V druhé části práce pojednává o přínosech biopotravin pro spotřebitele a hledá motivy spotřebitelů k jejich koupi. V kapitole třetí a čtvrté je věnována pozornost konkrétnímu způsobu značení a možnostem jeho zlepšení. Mimo jiné jsou představeny i ostatní spotřebitelské značky a je přiblížen současný stav na trhu s biopotravinami. Pro získání aktuálního přehledu o šíři sortimentu biopotravin a jejich dostupnosti je v rámci poslední části práce proveden průzkum na vybraných místech prodeje.
Klíčová slova: ekologické zemědělství; biopotraviny; GMO; aditiva; welfare hospodářských zvířat; uhlíková stopa; logo bio
Název práce: Organic Food and its Position on the Czech Market
Autor(ka) práce: Hojerová, Eliška
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Turnerová, Lenka
Oponenti práce: Drozen, František
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis defines a concept of organic food and a closer look is given to an organic agriculture - a place of origin for organic food. The second part discusses benefits of organic food for consumers and looks for consumer purchase motives. Third and fourth part is devoted to rules of labeling and opportunities for improvement in this area. Other consumer brands and a current state on organic food market are presented here as well. Variety of products offered and availability of organic food at the particular points of sale are analyzed in the final part.
Klíčová slova: GMO; Additives; Welfare of Livestock; Carbon Footprint; Label "bio"; Organic Agriculture; Organic Food

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 2. 2011
Datum podání práce: 30. 9. 2011
Datum obhajoby: 27. 8. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/30712/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: