Jak ovlivňují výkupní ceny a reklama nabídku kovového odpadu?

Název práce: Jak ovlivňují výkupní ceny a reklama nabídku kovového odpadu?
Autor(ka) práce: Sýkorová, Lucie
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Lahvička, Jiří
Oponenti práce: Svoboda, Miroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce zkoumá na denních datech získaných od jedné konkrétní výkupny kovového odpadu z období leden 2009 -- prosinec 2011, jak ovlivňují výkupní ceny hliníku, mědi a železa, reklamní kampaně, počasí a další faktory nabízená množství těchto kovů ze strany fyzických osob (celkově i dle pohlaví). Prokázala jsem, že zvýšení ceny hliníku o 1 % způsobí nárůst jeho nabídky o 1,49 %, stejné zvýšení ceny železa způsobí nárůst jeho nabídky o 0,64 %. Dále dokazuji, že ze tří typů reklamy se dané výkupně nejvíce vyplatí rádiové spoty. Dále se ukázalo, že nabídka železa dosahuje svého maxima při denní teplotě 9,3°C a zároveň je negativně ovlivňována deštivým počasím. Pravděpodobnou přítomnost nelegální nabídky prokazuje poměrně snadná substituce nabízených kovů mědi a železa v případě mužů, což deklaruje hodnota křížové cenové elasticity nabídky mědi -0,7. Za další indikátor nelegálnosti, vyhodnocený na základě výzkumu Panáčka (2012), lze považovat sobotní výrazné navýšení nabídky mědi ze strany obou pohlaví, u mužů se jedná o 60% nárůst a u žen o 100%. V tento den dochází zároveň k poklesu nabídek hliníku i železa od obou pohlaví.
Klíčová slova: reklama; krádeže kovů; nabídka kovů; výkupní ceny kovů
Název práce: How do the purchase prices and the advertisement influence the supply of metals?
Autor(ka) práce: Sýkorová, Lucie
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Lahvička, Jiří
Oponenti práce: Svoboda, Miroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis investigates how the purchase price of aluminium, copper, iron, advertising campaign, weather and other factors influence the offered quantity of metals by private persons (in general and by sex). These daily data are from period January 2009 -- December 2011 and obtained from a scrap yard. I proved that increase in price of aluminium about 1 % causes the growth of its supply about 1,49 %. The same increase in price of iron causes the growth of its supply about 0,64 %. I prove that the best way of promotion is radio spot. My work shows that supply of iron reaches its maximum at daily temperature 9,3°C and it is negatively influenced by rainy weather. Easy substitution of offered metal of copper and iron - in case of men - indicates the presence of illegal supply, as shown by value of cross price elasticity of supply of copper -0,7. Next indicator of illegal supply is a strong increase of supply of copper by both sexes on Saturday. (It is based on research Panáček (2012)). It is 60 % for men and 100 % for women. There is a fall of supplies of aluminium and iron from both sexes on the same day.
Klíčová slova: advertising; metal theft; metal purchase prices; metal supply

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra ekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 5. 2012
Datum podání práce: 31. 8. 2012
Datum obhajoby: 12. 9. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/37823/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: