Analýza trhu počítačových her v ČR

Název práce: Analýza trhu počítačových her v ČR
Autor(ka) práce: Polák, Lukáš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Stříteský, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem práce je popsat situaci na současném trhu počítačových her v ČR a pomocí vlastního výzkumu odhalit chování, zvyklosti a preference spotřebitelů na tomto trhu. Na základě těchto informací pak odhalit významné tržní segmenty a pro ty formulovat závěry a doporučení využitelné v marketingové komunikaci. Vlastní výzkum je kvantitativního charakteru a je realizován prostřednictvím internetového dotazování. Data získaná dotazováním jsou analyzována pomocí kontingenčních tabulek v programu Excel. Pro odkrytí tržních segmentů a rozvoj jejich profilů je použit program IBM SPSS Statstics 20. Výstupem práce je odhalení 5 významných tržních segmentů a formulace základních doporučení na úrovni marketingového mixu pro každý tento segment.
Klíčová slova: dotazník; shluková analýza; segmentace trhu; počítačové hry; hráči
Název práce: Analysis of computer games market in Czech Republic
Autor(ka) práce: Polák, Lukáš
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Stříteský, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main objective of the thesis is to describe situation on the current computer games market in Czech Republic and with use of own market research to reveal behavior, usage and preferences of consumers on this market. Based on this data significant market segments should be revealed and appropriate conclusions and recommendations useful for marketing communication should be given for them. Own market research is of quantitative character and is realized in form of Internet questionnaire. Data obtained from this questionnaire are analyzed with help of pivot tables in MS Excel. IBM SPSS Statistics 20 is used for uncovering market segments and expansion of their profiles. The output of the thesis is detection of 5 major market segments and formulation of basic recommendations on marketing mix level for each market segment.
Klíčová slova: computer games; gamers; questionnaire; cluster analysis; market segmentation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 5. 2011
Datum podání práce: 24. 8. 2012
Datum obhajoby: 12. 9. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/32780/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: