Kdo a proč nakupuje a prodává na "slevomatech"

Název práce: Kdo a proč nakupuje a prodává na "slevomatech"
Autor(ka) práce: Pazdera, Jakub
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Janíčko, Martin
Oponenti práce: Koubek, Ivo
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá fungováním v současné době velmi oblíbených slevových serverů, tzv. "slevomatů". Tyto "slevomaty", jejichž vznik byl inspirován amerických serverem Groupon.com, jsou analyzovány jak z pohledu zákazníků, kteří zde nakupují, tak obchodníků, jejichž produkty jsou zde se slevou nabízeny. V praktické části této práce je zkoumáno za pomocí kvantitativní metody (užitím korelační analýzy), zdali se zákazníci při rozhodování o koupi na těchto serverech rozhodují spíše impulzivně než na základě racionálního uvažování. Na základě výsledků autor konstatuje racionální podloženost spotřebitelského rozhodování o koupi na slevových serverech. Kvalitativní analýza provedena na základě porovnání slevových serverů se serverem FashionDays.cz odpovídá na otázku, jak se slevové servery prezentují po grafické a architektonické stránce. Výsledkem této analýzy je konstatování slabé využitelnosti slevových serverů jako "zadních vrátek", díky kterým by obchodníci mohli nabídnout své prestižní produkty novému segmentu zákazníků.
Klíčová slova: kolektivní nakupování; racionální rozhodování; slevomat; Groupon.com; slevový server
Název práce: Who and why is buying and selling on „deal-of-the-day servers”
Autor(ka) práce: Pazdera, Jakub
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Janíčko, Martin
Oponenti práce: Koubek, Ivo
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with the performance of the currently very popular discount sites, called "slevomaty". Origin of these sites were inspired by American Groupon.com server. They are analyzed from the perspective of customers who are buyers and dealers whose products are offered at a discount. The practical part of this work is examined using quantitative methods (using correlation analysis), whether the purchasing decisions of customers on these servers are rather impulsive than based on rational thought. On the basis of the results author finds the consumer purchase decision on the discount sites well-founded. Qualitative analysis was performed by comparing the discount servers with FashionDays.cz server. It answers the question: "How are the discount sites presented from graphical and architectural point of view?" The result of this analysis is the finding of low usability of the discount servers as a "back door" through which traders would be able to offer its prestigious products to new customer segments.
Klíčová slova: slevomat; Groupon.com; discount servers; collective buying; rational decision

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra ekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 11. 2010
Datum podání práce: 1. 1. 2011
Datum obhajoby: 13. 9. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/28739/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: