HOW DO ENTREPRENEURS LEARN?
Název práce: | How Do Entrepreneurs Learn? |
---|---|
Autor(ka) práce: | Klimanová, Dobromila |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Lukeš, Martin |
Oponenti práce: | Jarošová, Eva |
Jazyk práce: | English |
Abstrakt: | The overall aim of this study is to provide insight into entrepreneurial learning behavior and activities which could possibly serve as a model for others regardless of whether they pursue entrepreneurial career or not. As there is limited literature on entrepreneurial learning, the first part focuses on providing overview of existing literature on learning theory and the study of entrepreneurship. Based on this theory propositions about entrepreneurial learning behavior were formed. Second part is focused on empirical testing and analysis of the data identified by the research. The research is grounded upon interviews and survey of 25 entrepreneurs managing growing start-ups from Slovakia and Czech Republic. Based on the research findings suggestions are formulated with regards to effective learning behavior. |
Klíčová slova: | Learning activities; Entrepreneurs; Learning |
Název práce: | HOW DO ENTREPRENEURS LEARN? |
---|---|
Autor(ka) práce: | Klimanová, Dobromila |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Lukeš, Martin |
Oponenti práce: | Jarošová, Eva |
Jazyk práce: | English |
Abstrakt: | Cílem této práce je poskytnutí náhledu na to jak se podnikatelé učí a získávají dovednosti, a jakých aktivit k tomu využívají. Tato zjištění mohou sloužit jako případný referenční model, určený nejen pro podnikatele, ale také pro zaměstnance. Vzhledem k tomu, že pro oblast učeni podnikatelů zatím nejsou dostatečné akademické zdroje, první část práce se věnuje přehledu teorie o učení a oblasti výzkumu podnikatelské činnosti. Na základě přehledu teorie jsou sestaveny dvě teze ohledně chování podnikatelů při učení. Empirická část se pak dále zabývá analýzou a testováním poznatků zjištěných v průzkumu. Průzkum je postaven na dotazníků a rozhovory s 25 podnikateli, kteří se aktivně věnují managementu svých mladých a rostoucích firem. Na základě analýzy zjištěných poznatků jsou formulovány závěry ohledně chování podnikatelů při učení, které mohou sloužit jako model pro ostatní. |
Klíčová slova: | teorie o učení; podnikatelé; učení |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra psychologie a sociologie řízení |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 14. 3. 2012 |
---|---|
Datum podání práce: | 20. 8. 2012 |
Datum obhajoby: | 19. 9. 2012 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/36890/podrobnosti |