Zhodnocení vlivu inovací na úspěšnost společnosti Apple Inc

Název práce: Zhodnocení vlivu inovací na úspěšnost společnosti Apple Inc
Autor(ka) práce: Sedláčková, Hana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Smrčka, Luboš
Oponenti práce: Oplestil, Vojtěch
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Hlavním cílem této diplomové práce je zkoumání vlivu inovačních aktivit na úspěšnost společnosti Apple Inc. Konkretizací tohoto cíle je předpoklad existence přímého vztahu mezi vývojem tržeb sledované společnosti a vývojem její tržní hodnoty. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část, kde teoretická část je zaměřena na problematiku invencí a inovací, inovačního procesu a v neposlední řádě vztahu inovací ke strategickému managementu a marketingu. Teoretická část práce také vymezuje chápání pojmu "úspěšnost" společnosti ve vztahu k tématu této diplomové práce. Praktická část se orientuje na aplikaci získaných poznatků, jejím hlavním cílem je posoudit vliv inovačních aktivit na vývoj tržeb společnosti Apple Inc a zhodnotit konkurenční postavení významných produktových skupin v tržním kontextu jednotlivých odvětví. Další text praktické části je zaměřen na vývoji definovaného kritéria úspěšnosti, tj. tržní kapitalizace společnosti Apple Inc., a jeho porovnání s významnými konkurenty v technologickém odvětví. Závěr diplomové práce je věnován vyhodnocení stanoveného předpokladu pomocí lineární regresní analýzy a sestavení možného schématu produktové inovace společnosti Apple Inc.
Klíčová slova: Strategie; Apple Inc.; Tržní kapitalizace; Marketing; Inovace
Název práce: Evaluation of Innovation Impact on Apple Inc. Successful Performance
Autor(ka) práce: Sedláčková, Hana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Smrčka, Luboš
Oponenti práce: Oplestil, Vojtěch
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main objective of this thesis is to study the impact of Apple Inc. innovation activities on its successful performance. Specification of this goal implies the existence of a direct relationship between the development of company's net sales and the development of its market value. The thesis is divided into theoretical and practical part where the theoretical part is focused on the issues of invention and innovation, the innovation process and, last but not least, the link between innovation, strategic management and marketing. The theoretical part also defines the understanding of the term "successful performance of the company" in accordance with the main objective of this thesis. The practical part is focused on the application of gathered knowledge. It aims to assess the impact of innovation activities on the development of Apple Inc. net sales and to analyze the competitive position of its major product categories in the context of individual markets. Furthermore, the practical part is focused on Apple Inc. market capitalization, as a defined indicator of the company's success, its historical position and comparison with major competitors in the technology industry. Applying the method of linear regression analysis, the final section of the thesis evaluates the existence of the relationship described above and provides a possible product innovation charter of Apple Inc.
Klíčová slova: Apple Inc.; Market Capitalization; Marketing; Innovation; Strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikové ekonomiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 1. 2012
Datum podání práce: 30. 7. 2012
Datum obhajoby: 18. 9. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/35534/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: