Mezinárodní marketingová strategie společnosti ExxonMobil

Název práce: Mezinárodní marketingová strategie společnosti ExxonMobil
Autor(ka) práce: Sedlářová, Alena
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Machková, Hana
Oponenti práce: Malý, Josef
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce Mezinárodní marketingová strategie společnosti ExxonMobil se zabývá zejména značkovou a komunikační strategií společnosti a její vybrané konkurence (Royal Dutch Shell plc, BP p.l.c.). Jednotlivé prvky těchto strategií jsou pak porovnávány, na základě SWOT analýzy jsou charakterizovány silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby ve strategii společnosti ExxonMobil a závěrem práce jsou doporučení pro možné změny ve strategii společnosti ExxonMobil. Samotná práce je rozdělena do 4 kapitol. První kapitola představuje korporaci ExxonMobil, její uspořádání a strategii. Druhá kapitola se soustředí na popis značkové a komunikační strategie ExxonMobilu. Následující kapitola popisuje vybrané aspekty marketingové strategie konkurentů Royal Dutch Shell plc a BP p.l.c. Závěrečná kapitola, tedy kapitola čtvrtá, je věnována srovnání strategií konkurence, je provedena SWOT analýza marketingové strategie společnosti ExxonMobil a kapitola je zakončena doporučeními pro změny v marketingové strategii korporace.
Klíčová slova: SWOT analýza; přímý marketing; public relations; podpora prodeje; reklama ; komunikační mix; komunikační strategie; značková strategie ; ExxonMobil; mezinárodní marketingová strategie; BP p.l.c.; Royal Dutch Shell plc
Název práce: ExxonMobil International Marketing Strategy
Autor(ka) práce: Sedlářová, Alena
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Machková, Hana
Oponenti práce: Malý, Josef
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Master thesis ExxonMobil International Marketing Strategy deals mainly with brand management and communication strategy of ExxonMobil Corporation and its selected competitors (Royal Dutch Shell plc, BP p.l.c.). Elements of these strategies are compared and based on the SWOT analysis strengths, weakness, opportunities and threats of ExxonMobil strategy are identified. In conclusion, the thesis introduces recommendations for possible changes in ExxonMobil marketing strategy. The work itself is divided into 4 chapters. The first chapter introduces the corporation, its structure and strategy. Second part describes ExxonMobil's brand management and communication strategy. The following part is focused on the description of the selected aspects of marketing strategy within the competitors - Royal Dutch Shell plc and BP p.l.c. The final chapter presents comparison of the competitors' strategies, SWOT analysis for ExxonMobil marketing strategy and offers recommendations for possible changes in the corporation strategy.
Klíčová slova: direct marketing; promotion; communication strategy; brand management; international marketing strategy; BP p.l.c.; Royal Dutch Shell plc; ExxonMobil; SWOT analysis; public relations; advertising; communication mix

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 11. 2011
Datum podání práce: 30. 4. 2012
Datum obhajoby: 27. 9. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/34284/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: