Business opportunities on the fair trade market in France

Název práce: Business opportunities on the fair trade market in France
Autor(ka) práce: Ducruix, Charles-Andre
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Štěrbová, Ludmila
Oponenti práce: Collin, Paul Marc
Jazyk práce: French
Abstrakt:
Ce memoire a pour but d'identifier les differentes opportunites entrepreneuriales sur le marche du commerce equitable en France. Nee au milieu du 20eme siecle, cette demarche visant a améliorer les conditions commerciales offertes aux producteurs (essentiellement du Sud), s'est democratisée au cours des annees 90. Cette periode a en effet ete marquee par l'arrivee d'organisations a but lucratif attirees par le potentiel du marche. A l'heure actuelle, trois leviers de croissance s'offrent aux entreprises ou individus désirant entreprendre dans ce domaine : la creation de nouveaux produits equitables, l'identification de circuits de distribution encore peu exploites et la prospection de nouvelles cibles. Toutefois, afin d'assurer la reussite du projet, un certain nombre de précautions sont a prendre, telles que notamment soigner la communication afin d'inspirer confiance et veiller a la visibilité/différentiation des produits en point de vente.
Klíčová slova: opportunites entrepreneuriales; entrepreneuriat; commerce equitabl
Název práce: Business opportunities on the fair trade market in France
Autor(ka) práce: Ducruix, Charles-Andre
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Štěrbová, Ludmila
Oponenti práce: Collin, Paul Marc
Jazyk práce: French
Abstrakt:
Cílem práce je nalézt různé podnikatelské příležitosti na francouzském trhu "fair trade". Fair trade, který vznikl v polovině 20. století, je zaměřen na zlepšení obchodních relací výrobců. Od začátku 90. let, fair trade ve Francii silně vzrostl a obchodníci se o něj začali zajímat. Nyní lze identifikovat tři základní součásti tohoto růstu: uvedení nových produktů fair trade na trh, rozvoj nové distribuční sítě a rozšíření cílových skupin (velký potenciál mají skupiny "mladí lidé" a "podniky"). Nicméně je nutno kriticky analyzovat některé faktory tohoto úspěchu -- například je nezbytné zaměřit se na komunikaci nebo maximalizovat to, jak je výrobek "vidět" na prodejně.
Klíčová slova: Podnikatelské příležitosti; podnikání; fair trade
Název práce: Business opportunities on the fair trade market in France
Autor(ka) práce: Ducruix, Charles-Andre
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Štěrbová, Ludmila
Oponenti práce: Collin, Paul Marc
Jazyk práce: French
Abstrakt:
The objective of this thesis is to find the different business opportunities on the French fair trade market. Born in the middle of the 20th century, fair trade aims to improve producers' commercial terms. Since the beginning of the 90's, its market in France strongly increased and business owners began to take an interest in it. Nowadays, three growth drivers can be identified: new fair trade products launch, new distribution network development, and targets enlargement (young people and companies are high potential targets). However, some success factors have to be considered. For example, it is necessary to focus on the communication or maximize product visibility in point of sale.
Klíčová slova: ntrepreneurship; fair trade; business opportunities

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 9. 2012
Datum podání práce: 31. 10. 2012
Datum obhajoby: 22. 11. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/39087/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: