Etické prvky v reklamě

Název práce: Etické prvky v reklamě
Autor(ka) práce: Stieberová, Šárka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Drozen, František
Oponenti práce: Šípek, Ladislav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V rámci mé diplomové práce se zaobírám výskytem etických prvků v reklamě. Mým cílem je zjištění, zda vůbec ještě vnímáme etičnost nebo neetičnost reklam. Vždyť reklama se stala součástí našich životů. Působí na naše smysly a skrz ně ovlivňuje lidské jednání. Proto je tedy důležité reklamu kontrolovat. Může se zdát, že reklama je kategorie sama o sobě. Není nijak omezovaná. Každá reklamní agentura má možnost vytvořit jakoukoliv reklamu. To však není pravda. Vyskytují se snahy o regulaci reklamy skrze Radu pro rozhlasové a televizní vysílání i přes Radu pro Reklamu. Byl vytvořen i Kodex reklamy, který by měl zajišťovat právě etičnost a morálnost reklam v České republice. Zaručení etičnosti, ale není jednoduché. Etika je totiž pojmem relativním a pro každého z nás má zcela jiný význam.
Klíčová slova: postoje respondentů; televizní spot; etika; reklama
Název práce: Ethical elements in advertising
Autor(ka) práce: Stieberová, Šárka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Drozen, František
Oponenti práce: Šípek, Ladislav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma paper is concerned with the occurrence of ethic issues in advertising. The aim of the paper is to find out whether morality or immorality of the adverting is perceived. After all, the advertising has become a part of our lives. It appeals to our senses and influences human behaviour. Thus, the advertising needs to be monitored. It may seem that the advertising is a category on its own. There are no restrictions applied in the advertising. Every advertising agency has an opportunity to create any kind of advertising. However, this is not true. Some efforts are made through the Council for Radio and Television Broadcasting and the Council for Advertising. Moreover, the Code of Advertising Practice was created and it should ensure the morality of the advertising in the Czech Republic. The morality, nevertheless, cannot be guaranteed so easily. Ethics is a broad term which can have different meanings for anyone.
Klíčová slova: respondents attitudes; TV spot; ethics; advertising

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 6. 2012
Datum podání práce: 5. 12. 2012
Datum obhajoby: 14. 12. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/37888/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: