Vliv veletrhů a kongresů na budování image destinace ČR

Název práce: Vliv veletrhů a kongresů na budování image destinace ČR
Autor(ka) práce: Vokounová, Barbora
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Mikeš, Jiří
Oponenti práce: Indrová, Jarmila
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V této práci je provedena analýza vlivů kongresů a veletrhů na image destinace, a to především s využitím poznatků marketingu v oblasti značek a image. Dále je využita teorie cestovního ruchu a destinačního marketingu. V navrženém interdisciplinárním přístupu představují veletrhy a kongresy faktory, které skrze různé zprostředkovatele ovlivňují image destinace. Kromě přímých obecných přínosů jsou v práci popsány proměnné, které se podílejí na transferu image veletrhů a kongresů na image destinace. Je identifikována skupina, u které se vlivy projevují nejsilněji. Pohled na současný stav veletržního a kongresového průmyslu a příklady z praxe pak demonstrují přenos asociací. Na základě získaných teoretických i praktických poznatků jsou v práci navržena opatření, která by mohla napomoci rozvoji veletržního a kongresového odvětví a zároveň mohla přispět k zesílení jeho pozitivních vlivů na image destinace.
Klíčová slova: image; transfer image; eventy; kongresy; veletrhy; značka; destinace
Název práce: Influence of Fairs and Congresses on building destination image of the Czech republic
Autor(ka) práce: Vokounová, Barbora
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Mikeš, Jiří
Oponenti práce: Indrová, Jarmila
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis analyses the influence of fairs and congresses on destination image. Marketing knowledge in field of branding and image is used as well as theory of tourism and destination marketing. As interdisciplinary approach proposes, fairs and congresses are understood as factors influencing the destination image through various agents. Not only general direct benefits but also variables participating on image transfer of congresses and fairs to destination image are described. Target group performing the strongest influence is identified. Review of contemporary fair and congress industry together with real situation examples demonstrate the transfer of associations. The diploma thesis suggests measures on the base of gained theoretical and practical knowledge, which could help in development of fairs and congresses to strengthen the positive influences on destination image.
Klíčová slova: brand; events; destination; image transfer; image; congresses; fairs

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 3. 2012
Datum podání práce: 15. 1. 2013
Datum obhajoby: 17. 1. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/37019/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: