Marketingová komunikace módních značek a jejich vliv na vnímání body image spotřebitele

Název práce: Marketingová komunikace módních značek a jejich vliv na vnímání body image spotřebitele
Autor(ka) práce: Macková, Monika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Krátký, Ondřej
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací módních oděvních značek se zaměřením na dvě konkrétní světové značky tzv. fast fashion. Hlavním cílem je definovat specifika marketingové propagační strategie módního odvětví, analyzovat rozdíly mezi přístupy dvou zkoumaných oděvních značek H&M a Zara a pomocí kvalitativního a kvantitavního výzkumu zmapovat jejich dopad na vnímání body image spotřebitele. Práce je členěna do několika částí. První kapitola se věnuje marketingové komunikaci módních značek včetně rozboru využití konkrétních komunikačních nástrojů a nových trendů této oblasti. Druhá část se zaměřuje na stěžejní body komunikace společností H&M a Zara a současně analyzuje vztah módního průmyslu a aktuálního tématu body image. Podstatou třetí části je shrnutí metodologie vlastního výzkumu, popis metody sběru dat a také souboru respondentů. Poslední, praktická část vyhodnocuje výsledky primárních dat získaných výzkumem se záměrem definovat vliv komunikačních kampaní módních společností na spotřebitele.
Klíčová slova: Zara; Marketingová komunikace; Body image; Módní značky; H&M
Název práce: Marketing communication of fashion brands and their influence on consumer´s body image
Autor(ka) práce: Macková, Monika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Krátký, Ondřej
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The Master's Thesis deals with the marketing communication of fashion industry with the focus on two particular global fast fashion brands. The main goal is to identify the specifics of marketing communication strategies of fashion industry, to analyze the approach difference of the two chosen fashion brands H&M and Zara and to define their influence on consumer's body image through qualitative and quantitative research. The thesis is divided into several parts. The first chapter follows up the peculiarities of fashion marketing communication including the use of particular communication instruments and new trends. The second part deals with the pivotal points of marketing communication of H&M and Zara and also analyzes the relations between the fashion industry and the currently much discussed issue of body image. The next section concentrates on the methodology of the research and describes the techniques of data collection and the surveyed group. The last practical part evaluates the results of the primary data obtained by the research with the purpose of defining the impact of fashion brands communication campaigns on the consumer.
Klíčová slova: Fashion brands; Marketing communicaton; H&M; Body image; Zara

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 2. 2012
Datum podání práce: 19. 12. 2012
Datum obhajoby: 15. 1. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/35881/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: