Osobní údaje a problémy personalizace

Název práce: Osobní údaje a problémy personalizace
Autor(ka) práce: Farafonov, Gerasim
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Sigmund, Tomáš
Oponenti práce: Pavlíček, Antonín
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Společnost se v současné chvíli nachází uprostřed informační revoluce, a pouze teď si tuto skutečnost začíná uvědomovat. Primární měnou v nové ekonomice jsou uživatelská data a tato nesmírná hodnota je zřejmá pouze společnostem obchodujícím s nimi. Diplomová práce se věnuje problematice ochrany osobních údaje v kontextu současného vývoje trendu personalizace. Autor vyjmenovává nástroje, pomoci kterých se uskutečňuje online sledování, jejich technickou náplň, porovnává legislativní úpravy České republiky, Ruské federace a Spojených států amerických, vyhodnocuje rozdíly, tendence vývoje, klady a zápory ve vztahu k praxi vytváření profilů a behaviorálního cílení reklamy. Následně autor vyjmenovává další rizika tohoto trendu pro svobodu a soukromí a sestavuje seznam jak obecných doporučení, tak i doporučení pro samotné uživatele pro maximalizaci ochrany soukromí a osobních údajů.
Klíčová slova: Facebook; Personalizace; Soukromí; Osobní údaje; Cookies; Google; Bublina filtrů; Behaviorální cílení; Profilování; Online sledování
Název práce: Personal data and personalization issues
Autor(ka) práce: Farafonov, Gerasim
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Sigmund, Tomáš
Oponenti práce: Pavlíček, Antonín
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Society is currently finding itself in the middle of an information revolution, and only now begins to realize this fact. The primary currency in the new economy is user data and the enormous value is evident only to companies doing business with them. This thesis is dedicated to the protection of personal data in the context of the currently developing trend of personalization. Author sets out tools that make online tracking possible, compares the legislative regulation of the Czech Republic, the Russian Federation and the United States of America, evaluating the differences, trends, strengths and weaknesses in relation to the practice of creating profiles and behavioural targeting advertising. Subsequently, the author lists the additional risks of this trend for the freedom and privacy, lists general recommendations as well as recommendations for the users themselves to maximize the protection of privacy and personal data.
Klíčová slova: Privacy; Google; Filter bubble; Personalization; Behavioural targeting; Online tracking; Personal data; Cookies; Facebook; Profiling

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 10. 2012
Datum podání práce: 10. 12. 2012
Datum obhajoby: 28. 1. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/39944/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: