Žurnalistika v éře nových médií

Název práce: Žurnalistika v éře nových médií
Autor(ka) práce: Ischia, Michal
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pavlíček, Antonín
Oponenti práce: Koubský, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce je zaměřena na digitální a sociální média v prostředí žurnalistiky. V úvodu nastiňuje stav v českém mediálním prostředí, kde každým rokem sílí vliv online zpravodajství na úkor tištěných médií. Zabývá se vlivem nových médií na novinářskou práci. Hledá řešení v podobě nových publikačních metod, pro které je klíčovou vlastností digitalizace obsahu a také snaha o zpoplatnění obsahu. V původním průzkumu představuje chování a zvyky uživatelů sociálních sítí a ověřuje, zda se stávají pro příznivce týdeníku Respekt relevantním zdrojem informací. Výzkum pak analyzuje, jak české noviny a magazíny využívají sociální média. V závěru tohoto bloku přináší best practices a doporučení pro komunikaci v sociálních sítích. Oba celky digitálních a sociálních médií jsou propojeny praktickými příklady z praxe v týdeníku Respekt. V závěrečné části práce je v obrysech navrhnuta digitální strategie Respektu pro další roky.
Klíčová slova: Respekt; sociální sítě; placený obsah; digitální média; nová média; média; tisk; online; žurnalistika
Název práce: Journalism in the Era of New Media
Autor(ka) práce: Ischia, Michal
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pavlíček, Antonín
Oponenti práce: Koubský, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Thesis is focused on digital and social media in journalism. In a brief introduction is explained situation in Czech media environment where influence of online news increase every year to the detriment of traditional media. It deals with an influence of new media to journalism work. New publishing methods are analysed, especially methods based on digitalization of content and ways to paid content. Original survey presents behaviour and habits of social networks users. Are they a relevant source of information for readers of Respekt magazine? Research then analyses how Czech newspaper and magazines use social networks. In the end of this block it brings best practices and some recommendations for communication and monitoring in social media. Both parts, digital and social media, are connected by practical issues from Respekt magazine. In the last part of thesis is designed a concept of Respekt's digital strategy for next years.
Klíčová slova: Respekt; social networks; paid content; digital media; new media; media; print; online; journalism

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 4. 2011
Datum podání práce: 1. 5. 2012
Datum obhajoby: 28. 1. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/31691/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: