The Position of Apple Incorporated in the World Economy

Název práce: The position of Apple Incorporated in the World Economy
Autor(ka) práce: Marahimi, Narmin
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Halík, Jaroslav
Oponenti práce: Štěrbová, Ludmila
Jazyk práce: English
Abstrakt:
My Diploma Thesis is aimed to clarify the position of the Apple Incorporated in the world economy, as well as expectations and anticipations for future. I decided to write about Apple not only because it's one of the leading company in the technology Market, but because interest to its production is increasing day by day, making it highly competitive. Coming to the content of my work: It consists of 3 chapters, with several subchapters being included into each chapter. The first chapter is an overview of the company's history, showing step by step its growth, rise and fall periods, first computers and production. As all the history of Apple existence is connected with the name of Steve Jobs, I decided to express my opinion about Post-Steve Jobs era. Second chapter consists of PEST,SWOT,Competitor and product analysis of the company's product, where iPhone, Ipad and Mac were analyzed. and the third and last chapter reveals vision and mission of the company,its preferences, values, finishing with very positive note, such as the short overview of the most successful products of the company.
Klíčová slova: iPad; Apple; iPhone; MacBook
Název práce: The Position of Apple Incorporated in the World Economy
Autor(ka) práce: Marahimi, Narmin
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Halík, Jaroslav
Oponenti práce: Štěrbová, Ludmila
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je demonstrovat pozici společnosti Apple na světovém trhu, stejně jako její vyhlídky do budoucnosti. Důvodů, proč je tato práce věnována právě této společnosti, je více, především však jde o to, že jde o výrobce údávajícího tempo na trhu ve svých kategoriích, přičemž zájem o jeho výrobky, a s ním i konkurenceschopnost, neustále vzrůstá. Práce se skládá z celkem tří kapitol, z nichž každá je následně rozčleněna do několika podkapitol. První část se zabývá historií společnosti. Jsou zmapovány jak období růstu, tak i poklesy, stejně jako první modely počítačů a další výrobky. A protože je existence firmy Apple nerozlučně spjata s osobností jejího zakladatele Steva Jobse, konec první kapitoly se věnuje období po jeho smrti. Druhá část se zabývá analýzou vybraných produktů Apple (iPhone, iPad, Mac) z pohledu PEST, SWOT, a srovnání s konkurenčními produkty. V závěrečné kapitole je odhalena vize a strategie firmy, spolu s jejími prioritami a hodnotami. Na úplném konci práce je úspěch popisované společnosti vyjádřen stručným přehledem nejúspěšnějších produktů.
Klíčová slova: Apple; MacBook; iPhone; iPad

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 11. 2011
Datum podání práce: 1. 9. 2012
Datum obhajoby: 30. 1. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/34501/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: