Prezidentské volby v USA 2012: vliv nových médií na volební kampaň

Název práce: Prezidentské volby v USA 2012: vliv nových médií na volební kampaň
Autor(ka) práce: Chrtová, Michaela
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Dvořáková, Vladimíra
Oponenti práce: Školkayová, Marta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá vlivem nových médií na vedení politické kampaně. Vychází z teorií politické komunikace a nových médií, které porovnává s reálným využitím těchto médií při organizaci prezidentské kampaně v USA v roce 2012. Práce je rozdělena do tří kapitol, z nichž první se zabývá teoretickým rámcem nových médií a politické komunikace, včetně nastínění historického vývoje a největších změn, které v této oblasti proběhly v druhé polovině 20. století. Ve druhé kapitole je rozveden systém a milníky amerických prezidentských voleb, jenž se značně liší od voleb evropských. Svůj prostor dostal i rozbor obou kampaní, republikánské i demokratické. Poslední kapitola práce se zabývá konkrétním využitím nových médií v rámci vedení prezidentské kampaně. Jednotlivé podkapitoly jsou věnovány prezidentským debatám, jež tvoří důležitou součást kampaně, obrazu kandidátů v zahraničí, negativní kampani šířené zejména pomocí sociálních sítí a konktrétnímu užití nových médií kampaněmi. Důležitou součástí amerického volebního systému jsou i dobrovolnické týmy účastnící se kampaní, proto se i jimi jedna podkapitola zabývá.
Klíčová slova: prezidentské volby USA; nová média; Romney; facebook; Obama
Název práce: Presidential Election in the US 2012: Influence of new media on political campaigns
Autor(ka) práce: Chrtová, Michaela
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Dvořáková, Vladimíra
Oponenti práce: Školkayová, Marta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The Thesis deals with the influence of new media on the organization of a political campaign. It is based on theories of political communication and new media, which it compares with real usage of these media during the US presidential campaign in 2012. The Thesis is divided into three parts; first of which deals with the theoretical framework of new media and political communication, including an outline of historic development and greatest changes that have occurred since 1950s. In second part, the system and milestones of American presidential elections are characterized, as they are very different from European elections. Both campaigns, Republican and Democratic, are also described. The last chapter is concerned with a particular usage of new media in both campaigns -- individual subchapters include depiction of presidential debates, which are an important part of the election process, international image of both candidates, negative campaigning distributed mainly by new media, and specific usage of new and social media by campaign teams. Volunteers constitute an integral part of the American voting system, which is why one subchapter describes their pursuits and organization.
Klíčová slova: new media; presidential election USA; facebook; Obama; Romney

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní politika a diplomacie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra politologie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 9. 2012
Datum podání práce: 15. 1. 2013
Datum obhajoby: 11. 2. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/39954/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: