Mladí lidé a alkohol: charakteristika a segmentace trhu

Název práce: Mladí lidé a alkohol: charakteristika a segmentace trhu
Autor(ka) práce: Adámková, Lenka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Štěpán, Jakub
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Hlavním cílem této práce bylo rozdělit Generaci Y, tedy věkovou skupinu mladých lidí 18-32 let, do segmentů podle toho, jaké druhy alkoholických nápojů konzumují, a následně pro tyto segmenty doporučit vhodné výrobkové inovace pro český trh alkoholických nápojů. Pomocí analýzy sekundárních dat MML-TGI byly identifikovány pomocí faktorové a shluké analýzy čtyři segmenty: Raději něco lehčího..., Pivař a mixér, Tvrďák a Víno a sladší drinky. Následně pomocí kvalitativního výzkumu (skupinová diskuse s určenou věkovou skupinou) byl vytvořen strukturovaný dotazník pro kvantitativní výzkum. Data získaná tímto výzkumem byla rozdělena do stejných segmentů, které byly identifikovány v datech MML-TGI a následně pro ně byly doporučeny vhodné výrobkové inovace v oblasti alkoholických nápojů na základě preferencí respondentů zjištěných ve výzkumu.
Klíčová slova: výrobková inovace; alkohol; generace Y; segmentace
Název práce: Segmentation of Generation Y in the consumption of alcoholic beverages
Autor(ka) práce: Adámková, Lenka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Štěpán, Jakub
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main objective of the thesis was to divide the Generation Y, a group of young people between 18 and 32 years, into segments depending on the types of alcoholic beverages consumed. Subsequently the aim was to recommend for these segments suitable product innovation for the Czech market of alcoholic beverages. By analyzing secondary data in MML-TGI there were identified four segments with usage of factor and cluster analysis. The segments are: Rather...something lighter, Beer and shots, Liquorer and Wine and sweeter drinks. Then a structured questionnaire was created by using qualitative research (group discussions with the specified age group) and afterwards used for quantitative research. Data gained in the research was divided into equal segments which were identified in MML-TGI data and then there were recommended suitable product innovations in the branch of alcoholic beverages based on the preferences of the respondents identified in the research.
Klíčová slova: Generation Y ; segmentation; alcohol; product innovation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 1. 2012
Datum podání práce: 17. 12. 2012
Datum obhajoby: 13. 2. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/39093/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: