Analýza problematiky CSR ve vybrané společnosti

Název práce: Analýza CSR problematiky vo vybranej firme
Autor(ka) práce: Orlovská, Jana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Lukáčová, Miroslava
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Globalizácia, nové technológie a modernizácia v súčasnej dobe prinášajú okrem pozitívnych externalít i množstvo negatívnych dopadov na životné prostredie a spoločnosť, v ktorej žijeme. Práve preto sa čoraz viac spoločností začína venovať aj iným aktivitám okrem dosahovania zisku a pristúpili na cestu spoločensky zodpovedného správania sa. Cieľom diplomovej práce je skúmanie a vyhodnocovanie spoločenskej zodpovednosti vo firme Rossmann. V teoretickej časti práce oboznamujem čitateľa s problematikou CSR, venujem sa hlavným charakteristikám konceptu ako i aktuálnej situácii v Českej republike. Druhá kapitola je venovaná spoločnosti Rossmann a jej činnosti v oblasti CSR. Praktická časť pozostáva z dvoch častí, pričom v prvej sa zameriavam na internú a externú analýzu prostredia spoločnosti vzhľadom k spoločenskej zodpovednosti podniku. Druhá, praktická časť, sa zaoberá vlastným výskumom, ktorý bol realizovaný formou dotazníkového šetrenia. Na základe zistených poznatkov zodpovedám kľúčovú otázku, a to, do akej miery je spoločenská zodpovednosť súčasťou firemnej stratégie? Navrhujem spoločnosti Rossmann návrhy a opatrenia pre zvýšenie povedomia a efektívnejšie využívanie výhod zodpovedného chovania.
Klíčová slova: piliere CSR; zamestnanci; spoločenská zodpovednosť organizácií; Rossmann; CSR
Název práce: Analýza problematiky CSR ve vybrané společnosti
Autor(ka) práce: Orlovská, Jana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Lukáčová, Miroslava
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Globalizace, nové technologie a modernizace v současné době přináší kromě pozitivních externalit i řadu negativních dopadů na životní prostředí a společnost, ve které žijeme. Právě proto se stále více společností začíná věnovat i jiným aktivitám kromě dosahování zisku a přistoupili na cestu společensky odpovědného chování. Cílem diplomové práce je zkoumání a vyhodnocování společenské odpovědnosti ve firmě Rossmann. V teoretické části práce obeznamuji čitatele s problematikou CSR, věnuji se hlavním charakteristikám konceptu i aktuální situaci v České republice. Druhá kapitola je věnovaná společnosti Rossmann a její činnosti v oblasti CSR. Praktická část se skládá ze dvou částí, přičemž v první se zaměřím na interní a externí analýzu prostředí společnosti vzhledem k společenské odpovědnosti podniku. Druhá, praktická část, se zaobírá vlastním výzkumem, který byl realizovaný formou dotazníkového šetření. Na základě zjištěných poznatků zodpovídám klíčovou otázku, a to do jaké míry je společenská odpovědnost součástí firemní strategie. Navrhuji společnosti ROSSMANN návrhy a opatření pro zvýšení povědomí mezi zaměstnanci firmy a efektivnější využívaní výhod odpovědního chováni.
Klíčová slova: zaměstnanci; společenská odpovědnost organizácii; pilíře CSR; Rossmann; CSR
Název práce: CSR Analysis in a Specific Company
Autor(ka) práce: Orlovská, Jana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Lukáčová, Miroslava
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Today, globalization, new technologies and modernization bring a lot of negative influences on our environment and society we live in, compared to the positive effects they create. And that is the reason why so many companies are embarking on socially beneficial goals, rather than profit. The aim of the diploma thesis is to explore and evaluate a concept of corporate social responsibility at Rossmann. In the theoretical part of the thesis I familiarize the reader with corporate social responsibility, dealing with the main characteristics of the concept and actual situation in the Czech republic. The second chapter deals with the characteristics of Rossmann and its activities in the CSR field. The practical part consists of two parts. The first one focuses on internal and external analysis of the company`s environment with regards to CSR. The second practical part is concerned with the empirical research, that was realized by the questionnaire investigation. Following the gained knowledge I will answer the fundamental question: How is the corporate social responsibility part of the company strategy? I will propose measures that will lead to increasing awareness of CSR and the advantages that using CSR brings to the company more effectively.
Klíčová slova: pillar of CSR; employees; CSR; corporate social responsibility; Rossmann

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 6. 2012
Datum podání práce: 15. 12. 2012
Datum obhajoby: 13. 2. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/38354/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: