Porovnání americké a české firemní kultury ve službách

Název práce: Porovnání americké a české firemní kultury ve službách
Autor(ka) práce: Pecháčková, Monika
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Černý, Jakub
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této bakalářské práce je charakterizovat a porovnat firemní kulturu amerických společností, které působí v oblasti služeb. V práci se nejprve věnuji kulturním dimenzím Geerta Hofstedeho a Alfonse Trompenaarse a následně také znakům americké kultury. Poté definuji firemní kulturu, uvádím prvky typické pro americkou i českou podnikovou kulturu a základní pravidla etikety. Práce také obsahuje informace o rozdílném vyjednávacím a komunikačním stylu Čechů a Američanů. V poslední části je charakterizováno pracovní prostředí v ČR a USA, s důrazem na přístup zaměstnanců k zákazníkům, nadřízeným a kolegům, následované navrhovanými zlepšujícími opatřeními. Informace uvedné v poslední kapitole pocházejí převážně z mých osobních zkušeností.
Klíčová slova: firemní kultura; kulturní dimenze; služby; Česká republika; Spojené státy americké
Název práce: Comparison of American and Czech corporate culture in services
Autor(ka) práce: Pecháčková, Monika
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Černý, Jakub
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this bachelor thesis is to characterize and compare American and Czech corporate culture in services. At first I describe Geert Hofstede's and Alfons Trompenaars' cultural dimensions and character of Americans. After that I define corporate culture, characteristics of American and Czech company culture and basic rules of etiquette. Also information on how to successfully negotiate and communicate with Czechs and Americans are mentioned here. The last part of this thesis covers topics such as work environment in the Czech republic and the United States of America, employee's approach to customers, seniors and colleagues, and improving measures that, according to me, should be put into practice. Information contained in the last chapter come mainly from my personal experience.
Klíčová slova: cultural dimensions; corporate culture; United States of America; Czech republic; services

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 6. 2012
Datum podání práce: 30. 4. 2013
Datum obhajoby: 22. 5. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/37904/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: