Komparace kulturních standardů česko-německých a česko-rakouských s důrazem na obchodní jednání

Název práce: Komparace kulturních standardů česko-německých a česko-rakouských s důrazem na obchodní jednání
Autor(ka) práce: Kynclová, Lucie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Křečková Kroupová, Zuzana
Oponenti práce: Zadražil, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce si klade za cíl definovat německé a rakouské kulturní standardy a najít odlišnosti oproti českým. Dalším cílem práce je potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy. Práce je rozdělena do dvou částí -- teoretické a praktické. V teoretické části jsou uvedena teoretická východiska k danému tématu. Pojednává o česko-německých obchodních vztazích a česko-rakouských obchodních vztazích. Zabývá se pojmem kultura a popisuje kulturní dimenze a standardy. V praktické části je popsána zvolená metodologie. Výzkum probíhal formou osobních rozhovorů s převahou obchodních zástupců různých českých firem, které se soustředí na obchod s Německem nebo Rakouskem. V závěrečné části je vyhodnocen výzkum a stanovené hypotézy. Díky doporučením je práce vhodným studijním materiálem pro obchodní zástupce, kteří budou obchodovat s Němci nebo Rakušany.
Klíčová slova: česko-německé obchodní vztahy; Rakousko; obchodní jednání; kulturní standardy ; česko-rakouské obchodní vztahy; Německo
Název práce: Comparison of Czech-German and Czech-Austrian cultural standards with emphasis on business negotiation
Autor(ka) práce: Kynclová, Lucie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Křečková Kroupová, Zuzana
Oponenti práce: Zadražil, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main aim of this diploma thesis is to indentify German and Austrian cultural standards and the second aim is to confirm or disprove the given hypotheses. The first part is theoretical and defines the theoretical basis of this topic. It deals with Czech-German and Czech-Austrian business relationship. Then it describes the main aspects of culture, cultural dimensions and standards. The practical part describes the chosen methodology, which were interviews mostly with Czech business representatives who trade with Germany and Austria. In the last part the research and the given hypotheses are evaluated. The thesis is recommended as study material for business representatives who will be in contact with Germans or Austrians.
Klíčová slova: Czech-Austrian business relationship; Czech-German business relationship; Austria; cultural standards; Germany; business negotiation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 5. 9. 2012
Datum podání práce: 31. 5. 2013
Datum obhajoby: 28. 5. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/38549/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: