Marketingová strategie firmy Procter & Gamble

Název práce: Marketingová strategie firmy Procter & Gamble
Autor(ka) práce: Centnerová, Michala
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem mé diplomové práce bylo zhodnotit, zda je marketingová strategie firmy Procter & Gamble (P&G), výrobce rychloobrátkového zboží, efektivní a zda díky ní vybrané značky P&G (Pampers, Gillette, Pantene, Head & Shoulders, Wella Pro Series) vyhrávají nad svými konkurenty v daných kategoriích (dětské plenky, pánské holení, šampony) na českém trhu. K posouzení jsem využila aplikace marketingových nástrojů jako je marketingový mix, analýza zákazníka či konkurence, zhodnocení prodejních dat vybraného zboží pro Českou republiku a pro hypermarket X, finanční analýzu firmy P&G nebo samotnou historii firmy a vybraných značek. První oblastí, kterou jsem se zabývala, bylo zhodnocení nové marketingové strategie, kterou P&G uvedl na trh v roce 2012 ve spojení se sponzorstvím olympijských her. Cílem bylo zjistit, zda lze vypozorovat jednotný trend v prodejích skrz všechny značky, které by se vyvíjely lépe než konkurence. To se nepodařilo prokázat a proto jsem vyvodila závěr, že nová marketingová strategie v prvním roce svého uvedení nepřinesla zvýšení tržeb firmy P&G. Předpokládám však, že jelikož se jedná o dlouhodobou strategii, výsledek bude jednoznačnější v budoucnu. Z analýzy marketingové strategie vybraných značek vyplývá, že individuální marketingová strategie pro jednotlivé značky je efektivnější než univerzální strategie, protože dovoluje flexibilněji reagovat na podmínky na trhu a zároveň snižuje riziko přelévání negativních efektů z jedné značky na druhou. Důležitou částí mé práce bylo také stanovení doporučení pro zlepšení marketingových strategií jednotlivých značek do budoucna (Gillette - vzdělávání potencionálních zákazníků, Pantene -- změna image značky, Wella Pro Series -- inovace nebo odchod z trhu). Významným aspektem marketingové strategie firmy P&G je inovace. Je velmi důležité, aby na to nezapomínala u žádné ze svých značek, jelikož zákazníci to od nich očekávají.
Klíčová slova: Procter & Gamble; marketingová strategie; Pampers, Gillette, Head & Shoulders, Wella Pro Series, Pantene
Název práce: Marketing strategy of Procter & Gamble
Autor(ka) práce: Centnerová, Michala
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of my thesis was to evaluate whether the marketing strategy of Procter & Gamble (P&G), a manufacturer of fast-moving consumer goods, is efficient and how the marketing strategy influences the market position of selected P&G brands (Pampers, Gillette, Pantene, Head & Shoulders, Wella Pro Series) in their market categories (diapers, male grooming, and shampoo) on the Czech market. In the course of my work I applied marketing tools such as marketing mix, customer or competitor analysis, evaluation of sales data of the selected goods for the Czech Republic and a hypermarket X, financial analysis of P&G, or the history of the company and selected brands. Firstly I evaluated the new marketing strategy that P&G launched in 2012 in relation to the sponsorship of the Olympic Games. The aim was to determine whether the uniform trend, that all brands had outperformed their competitors in sales, can be observed. That I have not managed to confirm. Therefore I concluded that the new marketing strategy in the first year of its introduction has not yielded an increase in sales of P&G. I suppose, however, that since it is a long-term strategy, the result will be more apparent in the future. From my analysis of the marketing strategies of selected brands I have reached a conclusion that individual marketing strategy for a brand is more effective than universal strategy because it allows to flexibly respond to market conditions and reduces the risk of negative spill-over effects from one brand to another. An important part of my thesis was to make recommendations for improving the marketing strategies of brands in the future (Gillette - education of potential customers, Pantene - change of the brand image, Wella Pro Series - innovation or exit the market). An important aspect of the marketing strategy of P&G is innovation. It is very important that P&G does not forget to innovate by none of its brands as customers expect that from all the brands.
Klíčová slova: Pampers, Gillette, Head & Shoulders, Wella Pro Series, Pantene; Procter & Gamble; marketing strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 6. 2012
Datum podání práce: 30. 4. 2013
Datum obhajoby: 5. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/37918/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: