Kybernetika a informační gramotnost
Název práce: | Kybernetika a informační gramotnost |
---|---|
Autor(ka) práce: | Procházková, Petra |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Mildeová, Stanislava |
Oponenti práce: | Exnarová, Anna |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá kybernetikou a informační gramotností s akcentem na lidský prvek v těchto tématech. V první části práce je popsána kybernetika se svými dvěma základními pojmy, kterými jsou informace a řízení, jako teoretické východisko pro následné zjišťování informační, resp. internetové gramotnosti u studentů středních a vysokých škol. Součástí praktické části je vytvoření dotazníku, stanovení hypotéz pro faktickou i vnímanou úroveň informační gramotnosti a následné vyhodnocení výsledků dotazníku. Oslovení respondentů proběhlo skrze zástupce ředitele jedné pražské střední školy, přes sociální sítě a také přímým oslovením. Tato část podává informace o úrovni informační gramotnosti s vědomím omezení, které výsledky obsahují. Vypovídací schopnost výsledků provedeného dotazníkového šetření je zmíněna v závěru práce. |
Klíčová slova: | řízení; informace; vysoká škola; střední škola; internetová gramotnost; informační gramotnost; gramotnost; vzdělávání; kybernetika |
Název práce: | Cybernetics and information literacy |
---|---|
Autor(ka) práce: | Procházková, Petra |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Mildeová, Stanislava |
Oponenti práce: | Exnarová, Anna |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diploma thesis focuses on cybernetics and information literacy with emphasis on the human element in these topics. The first part describes cybernetics with its two basic terms, which are information and management, as a theoretical resource for subsequent detection of information, resp. internet literacy among students of high scholls and universities. The practical part includes creation of questionnaire, articulation of hypotheses for factual and perceived level of information literacy and subsequent interpretation results of the questionnaire. Addressing the respondents was held by deputy director of one prague high school, through social networks and also by direct addressing. This part reports the information about the level of information literacy with sense of constraints that results contains. Explanatory power of the results of the questionnaire survey is mentioned in the conclusion of this thesis. |
Klíčová slova: | high school; literacy; education; management; university; cybernetics; information; internet literacy; information literacy |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Informační management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra systémové analýzy |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 24. 4. 2012 |
---|---|
Datum podání práce: | 5. 5. 2013 |
Datum obhajoby: | 5. 6. 2013 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/37477/podrobnosti |