Sociální stratifikace a marketing

Název práce: Sociální stratifikace a marketing
Autor(ka) práce: Šepeľová, Lucia
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Surynek, Alois
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto bakalárska práca sa zaoberá výskumom životného štýlu obyvateľstva Českej republiky a ABCDE klasifikáciami využívanými na českom trhu, ako možnými ukazovateľmi pre segmentovanie spoločnosti v marketingu. Prvá teoretická časť definuje podstatné pojmy z oblasti sociológie a marketingu. Druhá praktická časť analyzuje konkrétne dáta voľno časových aktivít, predmetov vybavenosti domácnosti a ABCDE klasifikácii. Tretia časť, záver, je prepojením poznatkov ako teoretickej, tak praktickej časti a zhodnotením vplyvu a využiteľnosti týchto poznatkov v marketingovej oblasti.
Klíčová slova: voľný čas; segmentácia trhov; Sociálna stratifikácia; ABCDE klasifikácia; sociálne triedy; životný štýl
Název práce: Sociální stratifikace a marketing
Autor(ka) práce: Šepeľová, Lucia
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Surynek, Alois
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem životního stylu obyvatel České republiky a ABCDE klasifikacemi využívanými na českém trhu, jako možnými ukazateli pro segmentování společnosti v oblasti marketingu. První teoretická část definuje zásadní pojmy z oblasti sociologie a marketingu. Druhá praktická část analyzuje konkrétní data volno časových aktivit, předmětů vybavenosti domácnosti a ABCDE klasifikaci. Třetí část, závěr, je propojením poznatků jak teoretické, tak i praktické části a posouzením dopadů a využitelnosti těchto poznatků v marketingové oblasti.
Klíčová slova: Sociální stratifikace; volný čas; životní styl; segmentace trhů; ABCDE klasifikace; sociální třídy
Název práce: Social stratification and marketing
Autor(ka) práce: Šepeľová, Lucia
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Surynek, Alois
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with lifestyle research of the population of the Czech Republic and ABCDE classifications used in the Czech market, as possible indicators for society segmentation in marketing. The first theoretical part defines the essential concepts of sociology and marketing. The second practical part analyzes specific data of leisure time activities, household facilities and ABCDE classification. The third part, the conclusion is the linking of theoretical knowledge as well as practical and assessment of the impact and utility of this knowledge in the marketing area.
Klíčová slova: lifestyle; market segmentation; ABCDE classification; Social stratification; social classes; leisure time

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra psychologie a sociologie řízení

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 2. 2013
Datum podání práce: 13. 1. 2014
Datum obhajoby: 4. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/41281/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: