Strategická analýza

Název práce: Strategická analýza
Autor(ka) práce: Jedličková, Martina
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Krause, Josef
Oponenti práce: Vilikusová, Ivana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této práce je poskytnout strategickou analýzu Českému národnímu podniku s.r.o. Tento podnik se zabývá prodejem českých výrobků a také výrobou kosmetických produktů. První část práce se zabývá vysvětlením teoretických pojmů a postupů pro vytváření strategické analýzy. Nejdříve je prováděna vnější analýza okolí, jeho vlivů a faktorů. Vnější analýza se dělí na analýzu makrookolí, zde je použita tzv. PEST analýza a analýzu mikrookolí, kde je aplikován Porterův model Pěti konkurenčních sil. Dále jsou zkoumány vnitřní faktory, tedy zdroje a schopnosti jejich využití. Pro vnitřní analýzu je použita finanční analýza a hodnototvorný řetězec. Na závěr těchto dvou analýz je provedena syntéza. SWOT analýza a analýza specifických předností shrnují zjednodušeně vnitřní i vnější analýzy. Veškerá teorie je pak aplikována v praktické části. Tato práce má být prakticky využitelná pro vedení podniku a poskytnout podněty ke strategickému rozhodování.
Klíčová slova: SWOT analýza; Strategická analýza; Porterův model pěti sil; PEST analýza; mikrookolí; makrookolí; hodnototvorný řetězec; strategie
Název práce: Strategic analysis
Autor(ka) práce: Jedličková, Martina
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Krause, Josef
Oponenti práce: Vilikusová, Ivana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The objective of this Bachelor thesis is to carry out a strategic analysis of a Czech owned limited company, Česky národní podnik s.r.o. This company sells traditional Czech products and manufactures cosmetics and body care products. The first part of the thesis provides theoretical background and methodology that are used later for the strategic analysis of the company. The theory outlined in this paper is based on the analysis of external and internal factors. Firstly the PEST analysis has been used to provide a framework for understanding external factors. This has been complemented by Porter five force analysis providing an insight into a company strategy review. Secondly the internal factors such as resources management have been analysed using financial and value chain analyses. Finally SWOT analysis has been used at the end of the theoretical part of the paper. The applied section of the thesis builds on the theoretical framework and uses real data collected in Česky národní podnik s.r.o. Outcome of the thesis are recommendations for decision making process in the company.
Klíčová slova: SWOT analysis; value chain; Strategic analysis; PEST analysis; Porter five force analysis; strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikové ekonomiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 2. 2013
Datum podání práce: 25. 5. 2013
Datum obhajoby: 18. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/41642/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: