Srovnání českého a francouzského kosmetického trhu

Název práce: La comparaison entre le marché tcheque et francais des cosmétiques
Autor(ka) práce: Študentová, Vanda
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kozmová, Jana
Oponenti práce: Müllerová, Františka
Jazyk práce: French
Abstrakt:
Ce mémoire de fin d'études est concentré sur l'analyse du marché tcheque et français des cosmétiques de luxe. La premiere partie est consacrée au point de vue théorique, elle caractérise les thermes principaux et examine les spécifiques de ce marché. La partie pratique poursuit avec l'analyse des attitudes des consommateurs et avec trois études de cas focalisées sur les stratégies marketing de trois grandes entreprises des cosmétiques d'origine française, qui sont présentes également sur le marché tcheque. Il s'agit de groupes L'Occitane, Pierre Fabre et L'Oréal. Mon objectif était donc trouver, comment la clientele tcheque les a acceptés, comment la cosmétique de luxe en général est perçue et comment cette problématique est perçue en France, alors la patrie de ce marché.
Klíčová slova: L´Oréal ; Pierre Fabre ; La cosmétique de luxe ; Le marché tcheque et français des cosmétiques; L´Occitane
Název práce: Srovnání českého a francouzského kosmetického trhu
Autor(ka) práce: Študentová, Vanda
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kozmová, Jana
Oponenti práce: Müllerová, Františka
Jazyk práce: French
Abstrakt:
V této diplomové práci se zabývám analýzou českého a francouzského trhu luxusní kosmetiky. První oddíl práce se věnuje teoretické části problematiky, charakterizuje základní pojmy a podrobně rozebírá a specifikuje zmíněný trh. V části praktické následuje rozbor postojů spotřebitelů a tři případové studie analyzující marketingové strategie velkých kosmetických firem francouzského původu, které fungují i na trhu českém. Jde o společnosti L'Occitane, Pierre Fabre a L'Oréal. Mým cílem tedy bylo zjistit, jak je přijali čeští spotřebitelé, jak vnímají luxusní kosmetiku jako takovou a jak je obdobná problematika vnímána ve Francii, tedy zemi, kde tento trh vznikl.
Klíčová slova: Trh kosmetiky v Čechách a ve Francii; Pierre Fabre ; L´Occitane ; L´Oréal ; Luxusní kosmetika
Název práce: The comparison of the Czech and French market of cosmetics
Autor(ka) práce: Študentová, Vanda
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kozmová, Jana
Oponenti práce: Müllerová, Františka
Jazyk práce: French
Abstrakt:
This thesis is focused on the analysis of the Czech and French market of the luxurious cosmetics. Its first part is dedicated to the theoretical point of view of this issue; the main terms are defined as well as the specifics of the mentioned market. In the practical part a survey of the consumer attitudes follows together with three case studies analyzing the marketing strategies of three important French enterprises producing cosmetics which are present on the Czech market as well. The companies in question are L'Occitane, Pierre Fabre and L'Oréal. Eventually, my goal was to find out, how these companies were accepted by the Czech clientele, how the luxury cosmetic in general is viewed and how this issue is perceived in France, the native country of this market.
Klíčová slova: L´Oréal ; L´Occitane ; Pierre Fabre ; The Czech and French market of cosmetics ; Luxury cosmetics

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra románských jazyků

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 1. 2013
Datum podání práce: 25. 6. 2013
Datum obhajoby: 25. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/40842/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: