Marketingová strategie franchisingového řetězce

Název práce: Marketingová strategie franchisingového řetězce
Autor(ka) práce: Koliševová, Lucie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou strategií franchisingového řetězce a jako příklad uvádí francouzskou společnost Yves Rocher, která je známá svými rozličnými marketingovými aktivitami a především svým věrnostním programem. Cílem práce je detailně popsat fungování franchisingového řetězce na českém trhu na příkladu společnosti Yves Rocher, vyhodnotit její marketingovou strategii a prostřednictvím dotazníkového šetření zjistit účinnost této strategie na cílový segment zákaznic. Teoretická část práce se skládá ze dvou kapitol -- zatímco první kapitola se věnuje marketingové strategii z teoretického úhlu pohledu, druhá kapitola se zabývá franchisingem jako takovým. Praktická část je věnována společnosti Yves Rocher, výrobci rostlinné kosmetiky, který je již více než dvě desítky let stálicí na českém trhu, a analýze její marketingové strategie. Provedené dotazníkové šetření zjišťuje účinnost této strategie na cílový segment zákaznic.
Klíčová slova: franchising; marketingová strategie; Yves Rocher
Název práce: Marketing strategy of a franchise chain
Autor(ka) práce: Koliševová, Lucie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This Master's thesis deals with the marketing strategy of a franchise chain illustrated by the example of Yves Rocher, a French company known for its various marketing activities and above all its loyalty program. The objective of this thesis is to describe in detail how a franchise chain works in the Czech market and illustrate it by the example of Yves Rocher company, to evaluate its marketing strategy and to find out the effectiveness and impact of this strategy on the target customers via a questionnaire survey. The theoretical part of the thesis is composed of two chapters -- whereas the first chapter is devoted to the marketing strategy from a theoretical perspective, the second chapter deals with the concept of franchise. The practical part is devoted to Yves Rocher company, a producer of natural cosmetics which has been present in the Czech market for more than twenty years, and to the analysis of its marketing strategy. The executed questionnaire survey investigates the effectiveness and impact of this strategy on the target customers.
Klíčová slova: marketing strategy; franchising; Yves Rocher

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 10. 2011
Datum podání práce: 1. 6. 2013
Datum obhajoby: 6. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/33258/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: