Vliv P+R parkovišť na dopravní situaci v Praze

Název práce: Vliv P+R parkovišť na dopravní situaci v Praze
Autor(ka) práce: Vaňatková, Hana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vejchodská, Eliška
Oponenti práce: Ropický, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
P+R parkoviště jsou ve světě velmi rozšířeným konceptem parkovací politiky, jehož záměrem je odsunout automobilovou dopravu z center měst na jejich periferie. Zde jsou také tato parkoviště nejčastěji budována a mají být jakýmsi pojítkem mezi individuální automobilovou dopravou a městskou hromadnou dopravou nebo příměstskými vlaky. Tento koncept parkování je podporován jak ze strany EU a Vlády ČR, tak hlavně ze strany Magistrátu hl. m. Prahy, v důsledku čehož jsou parkovací kapacity neustále navyšovány. Navyšování P+R parkovacích míst tak alespoň částečně uspokojuje přebytečnou poptávku po tomto statku, která přetrvává z důvodu nízkých cen. Úkolem mé práce bylo zjistit, jaký vliv mají P+R parkoviště na okrajové části Prahy. Jak vyplynulo z mnou uskutečněného dotazníkového šetření, tato zařízení zvyšují dopravní zátěž ve svém okolí. Pokud by tato parkoviště neexistovala, lidé by volili z alternativních možností. Zejména by se pak jednalo o využívání hromadné dopravy. K podobným závěrům dospěly i zahraniční studie, které jsou v textu zmíněny. Na centra měst by měla mít tato parkoviště naopak spíše pozitivní efekt. Ale to již nebylo primárním úkolem mého zkoumání.
Klíčová slova: doprava ve městech; regulace dopravy; parkovací politika; parkování; P+R parkoviště
Název práce: Effect of Park and Ride parking lots on traffic situation in Prague
Autor(ka) práce: Vaňatková, Hana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Vejchodská, Eliška
Oponenti práce: Ropický, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Park and Ride parking lots are very widespread concept of parking policy around the world, which is intended to move traffic away from city centers to the periphery. Therefore suburb is the most suitable place to build Park and Rides which should represent piece of chain connecting individual-car transportation with public transportation respectively individual-car transportation with suburban trains. This parking concept is supported by EU, Government of Czech Republic and especially by the Municipal authority in Prague and therefore the parking capacity is increasing. Increase of number of Park and Ride at least partially satisfy the excess of demand for the goods that persists because of low prices. The task of this work was to determine the effect of Park and Ride on the edge of Prague. As revealed in my survey, these parking lots increase the traffic load in edges. If these Park and Rides did not exist, people would rely most likely on public transportation. Foreign studies which are mentioned in the text lead to the similar conclusions. The Park and Ride should have much more positive effect on centers of cities. Nevertheless, searching for positive effects on centers was not intention of this paper.
Klíčová slova: regulation of traffic; traffic in cities; parking policy; parking; Park and Ride

Informace o studiu

Studijní program / obor: Hospodářská politika a správa/Ekonomika a správa životního prostředí
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra ekonomiky životního prostředí

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 5. 2012
Datum podání práce: 15. 11. 2012
Datum obhajoby: 10. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/37686/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: