Tvorba ceny vybraných produktů na trhu FMCG

Název práce: Tvorba ceny vybraných produktů na trhu FMCG
Autor(ka) práce: Bartáková, Iva
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá tvorbou ceny produktů na trhu FMCG, kterou ovlivňuje vztah mezi výrobcem zboží a maloobchodním řetězcem. V teoretické části práce jsou vysvětleny pohledy na pojem tržeb a následně jsou představeny kalkulace, jakožto významný nástroj hodnotového řízení. Dále je charakterizován maloobchodní trh v České republice a dodavatelsko-odběratelský vztah mezi subjekty zde působícími. V praktické části jsou využita data společnosti působící na trhu FMCG, je popsán proces tvorby ceny vybraných produktů a propočtena jejich nákladová náročnost. Cena produktů je rozdělena na část nákladů produktu, DPH, přirážky výrobce a obchodního řetězce. Tyto dvě přirážky jsou v závěru porovnány a posouzeny z hlediska spravedlivého rozdělení mezi oba články obchodního řetězce.
Klíčová slova: dodavatelsko-odběratelský vztah; maloobchodní trh; výrobce; přirážka k ceně; tržní síla ; kalkulace; kategorie FMCG
Název práce: Pricing of selected products in the FMCG market
Autor(ka) práce: Bartáková, Iva
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zeman, Jiří
Oponenti práce: Filipová, Alena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with the pricing of products in the FMCG market, which is affected by the relationship between manufacturer of goods and the retail chain. In the theoretical part are explained the views on the term revenues and subsequently calculations are presented, as an important tool of value management. Further the retail market in the Czech Republic is characterized in relation to the supplier-customer relationship between the parties involved. In the practical part, is used data of a company operating in the FMCG market and is given a description of the pricing process of selected goods and their costings are calculated. Product price is divided into production costs, VAT, manufacturer's and retail chain's surcharge. In the final part these two margins are compared and assessed in terms of equitable distribution between the two parties involved in this business chain.
Klíčová slova: supplier-customer relationship; market power; calculation; producer; surcharge to the price; FMCG category; retail market

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 6. 2012
Datum podání práce: 30. 4. 2013
Datum obhajoby: 25. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/37925/podrobnosti

Soubory ke stažení

Neveřejná příloha
Neveřejný soubor
Stáhnout
    Poslední aktualizace: