Pražská muzikálová scéna po roce 1992 a konkurenční boj o diváka

Název práce: Pražská muzikálová scéna po roku 1992 a konkurenčný boj o diváka
Autor(ka) práce: Trvalcová, Lenka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Riedlbauch, Václav
Oponenti práce: Tyslová, Irena
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto diplomová práca sa zaoberá pražskou muzikálovou scénou po roku 1992 a konkurenčným bojom o diváka, ktorý sa v posledných rokoch dostáva do popredia v súvislosti s uvádzaním muzikálových titulov. Na historickom základe poukazuje na úspešnosť tohto žánru v Českej republike a ponúka taktiež prehľad súčasnej pražskej scény a jej hlavných aktérov. Prostredníctvom terajšieho marketingového mixu pražských muzikálových divadiel demonštruje využívanie marketingových nástrojov v umeleckej praxi. Ďalej popisuje termíny cieľový zákazník, divák a faktory, ktoré ovplyvňujú spotrebné chovanie. Na teoretických východiskách marketingového výskumu, bol tento aj realizovaný. Zúčastnilo sa ho celkom 343 divákov pražských divadiel. Na základe jeho výsledkov boli divadlám odporučené opatrenia v rámci marketingového mixu. V závere sa nachádza SWOT analýza zahŕňajúca všetky zistené skutočnosti.
Klíčová slova: marketingový výskum; divák; marketingový mix; management umenia; pražská muzikálová scéna; muzikál
Název práce: Pražská muzikálová scéna po roce 1992 a konkurenční boj o diváka
Autor(ka) práce: Trvalcová, Lenka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Riedlbauch, Václav
Oponenti práce: Tyslová, Irena
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zaobírá pražskou muzikálovou scénou po roce 1992 a konkurenčním bojem o diváka, který se v posledních letech dostává do popředí v souvislosti s uváděním muzikálových titulů. Na historickém základu poukazuje na úspěšnost tohoto žánru v České republice a také nabízí přehled nynější pražské scény a její hlavní aktéry. Prostřednictvím současného marketingového mixu pražských muzikálových divadel demonstruje využívání marketingových nástrojů v umělecké praxi. Dále popisuje termíny jako jsou cílový zákazník, divák a faktory, které ovlivňují spotřební chování. Na teoretických marketingových východiscích byl tento výzkum i realizován. Zúčastnilo se ho celkem 343 diváků pražských divadel. Na základě jeho výsledků byla divadlům doporučena opatření v rámci marketingového mixu. V závěru se nachází SWOT analýza shrnující všechny zjištěné skutečnosti.
Klíčová slova: management umění; pražská muzikálová scéna; marketingový výzkum; marketingový mix; muzikál; divák
Název práce: Prague musical scene after 1992 and increasing competition for musical theatre audience
Autor(ka) práce: Trvalcová, Lenka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Riedlbauch, Václav
Oponenti práce: Tyslová, Irena
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This thesis deals with the Prague musical scene after 1992 and more specifically with the increasing competition for musical theatre audiences. This competition has come to the forefront in connection with musical title launches in recent years. On a historical basis, it points to the success of this genre in the Czech Republic, and it also provides an overview of the current Prague scene and its major players. Through the current marketing mix of Prague theaters, it demonstrates the use of marketing tools in artistic practice. It further describes terms such as the target customer, the audience member, and the factors that influence consumer behavior. Based on the theoretical principles of marketing research, one research was also carried out. It was attended by a total of 343 spectators of Prague theaters. The measures to be taken within the marketing mix were recommended to the theaters based on the reserach results. The conclusion includes a SWOT analysis encompassing all the facts found.
Klíčová slova: marketing research; audience; marketing mix ; Prague musical scene; arts management; musical

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 2. 2012
Datum podání práce: 6. 5. 2013
Datum obhajoby: 10. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/36340/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: