Analýza sledovanosti televize a internetu v ČR

Název práce: Analýza sledovanosti televize a internetu v ČR
Autor(ka) práce: Štěpán, Jan
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Pour, Jan
Oponenti práce: Samcová, Ivana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Ve své bakalářské práci se budu zabývat vývojem největších masmédií. V první části se zaměřím především na vývoj televize, internetu a okrajově se zmíním i o novinách. Podrobněji rozvedu vý-voj na domácím trhu -- tedy zejména v České republice, shrnu ale i informace ohledně vývoje v době Československa. Masmédia se v českém prostředí nevyvíjela zcela odtrženě od okolních zemí. Proto jsem ve své práci neopomenul zmínit i základní informace o vývoji masmédii právě v zahraniční. V další části se zaměřím na způsob měření sledovanosti televize respektive návštěvnosti na interne-tu. Zajímá mě metodika, její transparentnost. Jakým způsobem se měřila návštěvnost, jak se nyní měří, její možný další vývoj. Proč a pro koho jsou tato čísla důležitá, jak a proč je možné tato čísla ovlivnit. V poslední části budu zkoumat, jaké vnější vlivy působí na televizní sledovanost respektive v případě internetu na internetovou návštěvnost. Jaké jsou základní předpoklady pro možnost sle-dování televize nebo internetu. Budu zkoumat zejména vliv venkovního počasí. Zajímá mě i pří-padná možná závislost na dostatečně disponibilitě likvidních peněžních prostředků v den výplaty.
Klíčová slova: Internet; video obsah; televize; měření televizní sledovanosti; měření návštěvnosti
Název práce: Analysis of TV audience and the Internet visitors  in the Czech Republic
Autor(ka) práce: Štěpán, Jan
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Pour, Jan
Oponenti práce: Samcová, Ivana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
In my thesis, I am going to discuss the development of the biggest mass media. First, I will focus on the development of television and Internet. I will marginally mention the newspaper. Thereafter I will describe in details the development of the home market, which means the market of Czech Republic, but also in times of Czechoslovakia. The Czech mass media haven't developed separate-ly from other European countries. That's the reason why I didn't forget to mention some basic in-formation about their evolution abroad. In the next part I focus on the method of measuring the television viewer rating and the Internet traffic. I am interested in methodology, its transparency. The way of the measurement in the past, current measurement and its next development. Why and for whom are these numbers important, why and how it is possible to involve the numbers. In the last part, I will study external influences having impact on the watching television and traffic on the Internet. Which prerequisites are needed for the possibility of watching television? I will examine the influence of the weather. I will include also the potential dependence on the liquid financial resources on payday.
Klíčová slova: electronic television audience measurement; Internet; traffic; television; video content

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 10. 2012
Datum podání práce: 30. 4. 2013
Datum obhajoby: 27. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/39838/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: