Zdravá výživa a její vliv na chování českých spotřebitelů - návštěvníků gastronomických provozoven

Název práce: Zdravá výživa a její vliv na chování českých spotřebitelů - návštěvníků gastronomických provozoven
Autor(ka) práce: Almásyová, Lucie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Valentová, Jana
Oponenti práce: Mlejnková, Lena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce je rozdělena na dvě základní části -- teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, dále je popsán význam zdravé výživy, základní výživové směry a zařazena byla i část o biopotravinách. Ve stěžejní praktické části je zpracován přehled gastronomických zařízení poskytujících nabídku zdravých pokrmů. Zařazeny byly také tři rozhovory s provozovateli restaurací zdravé výživy. Východiskem této diplomové práce je dotazníkové šetření zaměřené na zjištění toho, jaký vliv má novodobý trend zdravé výživy na chování spotřebitelů -- návštěvníků gastronomických provozoven. Na závěr jsou shrnuty výsledky dotazníku, ověřeny předem stanovené hypotézy a uvedena doporučení pro další možný vývoj v této oblasti.
Klíčová slova: Zdravá výživa; marketingový výzkum; spotřební chování; gastronomická provozovna; gastronomie
Název práce: Healthy food and its influence on Czech consumers´ behavior
Autor(ka) práce: Almásyová, Lucie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Valentová, Jana
Oponenti práce: Mlejnková, Lena
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis is divided into two main parts - theoretical and practical. In the theoretical part there are specified basic concepts and described the importance of healthy foods, nutritious food types and organic food. The main practical part includes a list of gastronomic establishments providing healthy cuisine. There are also three interviews with health food restaurants operators included. The starting point of this thesis is a survey aimed at finding out how modern trend of healthy food affects consumer behavior in gastronomic establishments. The conclusion summarizes the results of the questionnaire, previously set hypotheses and recommendations for possible further development in this area.
Klíčová slova: marketing research; consumer´s behavior; gastronomy; healthy food

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 10. 2011
Datum podání práce: 15. 12. 2012
Datum obhajoby: 14. 6. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/34196/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: