Analýza marketingového mixu Národní galerie v Praze a Kunsthistorického muzea ve Vídni

Název práce: Analýza marketingového mixu Národní galerie v Praze a Kunsthistorického muzea ve Vídni
Autor(ka) práce: Štěpánková, Mariana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Jarolímková, Liběna
Oponenti práce: Voříšková, Barbora
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zaměřuje na marketing v oblasti státních uměleckých institucí. Metodologická část práce se věnuje teorii marketingového mixu v obecné rovině a dále specifikům v oblasti arts marketingu. Stěžejní je vymezení pojmů "muzeum", "význam muzea pro kulturní cestovní ruch" a přiblížení role marketingu a specifik při sestavování marketingového mixu v tomto typu institucí. Na základě poznatků v metodologické části jsou vytvořeny analýzy marketingového mixu pro Národní galerii v Praze a Kunsthistorické muzeum ve Vídni. Závěrečné srovnání, které je prioritně zaměřeno na cílovou skupinu turistů, tvoří podklad k návrhu možných marketingových opatření pro Národní galerii v Praze. Tato opatření by měla zajistit zvýšení návštěvnosti cílové skupiny turistů v Národní galerii v Praze a tudíž také přispět k rozvoji kulturního cestovního ruchu v České republice.
Klíčová slova: arts marketing; muzeum; marketingový mix; kulturní cestovní ruch
Název práce: Analysis of The National Gallery in Prague and The Art History Museum in Vienna’s marketing mix
Autor(ka) práce: Štěpánková, Mariana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Jarolímková, Liběna
Oponenti práce: Voříšková, Barbora
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master thesis is focused on marketing in the area of art institutions. The theoretical part deals with marketing mix theory in general as well as specifics of arts marketing. Terms relating to the theme of this thesis and described in more detail are: "museum", "museum's value for cultural tourism" and "the role of marketing in museums". Based on the knowledge gained from this theoretical study, analysis of The National Gallery in Prague and The Art History Museum in Vienna's marketing mix is formed. Final comparison, which is mainly focused on the target group of tourists, represents the main source for proposals of marketing activities in The National Gallery. These activities should ensure higher numbers of tourists visiting The National Gallery and thus contributing to the expansion of cultural tourism in the Czech Republic.
Klíčová slova: marketing mix; arts marketing; cultural tourism; museum

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 3. 2012
Datum podání práce: 5. 5. 2013
Datum obhajoby: 9. 9. 2013
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/36663/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: