Social CRM jako součást ERP

Název práce: Social CRM jako součást ERP
Autor(ka) práce: Králová, Veronika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Basl, Josef
Oponenti práce: Pour, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Předkládaná diplomová práce se věnuje fenoménu v oblasti informačních a komunikačních technologií, o kterém se již nějakou dobu slýchá a diskutuje. Jedná se o evoluční stádium klasického CRM řešení, tzv. Social CRM (jinak také CRM 2.0 nebo SCRM). Práce má za cíl zmapovat současnou nabídku na trhu se SCRM a porovnat ji s poptávkou u českých firem. V teoretické části jsou vysvětleny všechny základní pojmy spojené s tématem, jejich krátká historie a současný vývoj na trhu. Práce také mapuje průřez různých skupin Social CRM nástrojů, které jsou v současné době nejvíce využívány a snaží se nastínit jejich fungování. Hlavní částí je pak praktická část práce, pro kterou bylo provedeno dvojí dotazníkové šetření. Jedno se věnuje Social CRM z hlediska současných a potenciálních uživatelů sociálních sítí v oblasti malých a středních podniků. Cílem druhého šetření je zjistit současný stav a budoucí vývoj Social CRM mezi dodavateli ERP řešení. Z těchto dvou dotazníkových šetření vzešla řada dat, jejichž výsledky jsou prezentovány pomocí grafů. Výsledky práce najdou uplatnění u zájemců o inovace na trhu informačních a komunikačních technologií, ale také u dodavatelů ERP systémů, kteří by mohli výsledky z dotazníkového šetření považovat za impuls k jejich dalšímu vývoji.
Klíčová slova: podnikové informační systémy; Social CRM nástroje; CRM 2.0; sociální sítě; inovace; Social CRM; ERP; evoluce; CRM
Název práce: Social CRM as a Component of ERP
Autor(ka) práce: Králová, Veronika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Basl, Josef
Oponenti práce: Pour, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The submitted diploma thesis talks about evolutionary stage of classical CRM solution called Social CRM (also known as CRM 2.0 or SCRM). The goal of this work is to map a current offer at the market with SCRM and to compare it with the demand of Czech companies. The theoretical part explains all the basic terms associated with the topic, a short history and current evolution on the market. The work also identifies summary of various groups of Social CRM tools, which are currently widely used and tries to outline their functions. The main part of the study is the practical section which contains two kinds of surveys. First is devoted to Social CRM in terms of current and potential users of social networks for small and medium-sized enterprises in Czech Republic. The goal of the second survey is to discover the current situation and future evolution of Social CRM among suppliers of ERP solu-tions. Results from these two surveys are presented and widely discussed.
Klíčová slova: Social CRM; CRM; innovation; evolution; CRM 2.0; ERP; social networks; Social CRM tools

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 3. 2013
Datum podání práce: 15. 5. 2013
Datum obhajoby: 6. 2. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/41881/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: