Aplikace systému řízení marketingových kampaní v oblasti retail FMCG

Název práce: Aplikace systému řízení marketingových kampaní v oblasti retail FMCG
Autor(ka) práce: Pivovarník, Jan
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Novotný, Ota
Oponenti práce: Šperková, Lucie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá oblastí řízení životního cyklu marketingových kampaní a řízení vztahů se zákazníky v oblasti rychloobrátkové zboží. Z důvodu vysoké konkurence na tomto trhu hledají organizace způsoby, jak získat konkurenční výhodu -- tou může být právě efektivnější marketingová práce se zákazníky. Za hlavní cíle jsem si určil zpracování podrobného teoretického základu problematiky řízení marketingových kampaní a následné vypracování metodiky pro tuto oblast. V teoretické části seznamuji čtenáře se základními pojmy a následně diskutuji problematiku odděleně z technologického a marketingového pohledu. Teoretická část práce také obsahuje představení aktuálních trendů v oblasti EMM a vysvětlení specifik trhu FMCG z pohledu řízení vztahů se zákazníkem. Praktická část spočívá ve vypracování metodiky řízení životního cyklu marketingové kampaně. Metodika je postavena na konceptech představených v teoretické části práce a na zkušenostech z implementačních projektů v praxi. Za hlavní přínosy práce považuji vypracování metodiky řízení marketingových kampaní, která je technologicky nezávislá, intuitivní a flexibilní a využitelná nejen v oblasti FMCG. Dalším přínosem je zpracování komplexního teoretického základu v oblasti, která není téměř pokrytá odbornou literaturou.
Klíčová slova: životní cyklus kampaně; metodika; Campaign Management System; Customer Relationship Management; Fast Moving Consumer Goods; Enterprise Marketing Management
Název práce: Application of marketing campaign management system on the retail FMCG market
Autor(ka) práce: Pivovarník, Jan
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Novotný, Ota
Oponenti práce: Šperková, Lucie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis focuses on marketing campaign life cycle management and customer relationship management in the area of fast moving consumer goods. Because of the highly competitive nature of this market the companies are in search of ways how to gain an advantage over their competitors -- which can be more effective marketing towards customers. The main goals of this thesis are completion of thorough theoretical fundamentals and subsequently design of methodology of marketing campaign management. The theoretical part of this thesis presents basic concepts and discuses the topic separately from both technology and marketing standpoint. Also this part presents current trends in the EMM area and explains the customer relationship management specifics of the FMCG market. Practical chapters consist in development of the marketing campaign lifecycle methodology. The methodology is based on theoretical concepts presented in the first part of thesis and my own professional experience with implementation projects. The main merit of this thesis is development of the methodology, which is technology independent, intuitive, flexible and utilizable not only in the FMCG area. Another merit is drawing up of complex theoretical concepts that are merely covered by professional literature.
Klíčová slova: campaign life cycle; methodology; Campaign Management System; Customer Relationship Management; Fast Moving Consumer Goods; Enterprise Marketing Management

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 2. 2013
Datum podání práce: 1. 6. 2014
Datum obhajoby: 3. 2. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/41258/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: