Faktory ovlivňující spotřební chování obyvatelstva a případné interakce mezi nimi

Název práce: Faktory ovlivňující spotřební chování obyvatelstva a případné interakce mezi nimi
Autor(ka) práce: Suchá, Jana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Smrčka, Luboš
Oponenti práce: Schönfeld, Jaroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce analyzuje působení nejrůznějších faktorů na spotřební chování obyvatelstva a jejich následné projevy v kupním procesu rozhodování spotřebitele. První část této práce je věnována obecným pojmům spotřebního chování, za kterými pak následuje rozbor kulturních, sociologických, psychologických a také ekonomických vlivů. V každé kapitole je pak popsáno, jak konkrétně tyto faktory mohou ovlivnit samotné spotřebitele. Za teoretickou částí následuje část praktická, v níž bylo na základě teoretických znalostí stanoveno osm hypotéz. Za účelem zkoumání a sběru potřebných dat byl sestaven dotazník, jehož první část analyzuje jisté projevy spotřebního chování, ta druhá pak analyzuje faktory, které ovlivňují výši úvěru, kterou jsem si zvolila jako jeden z projevů spotřebního chování. Tři stanovené hypotézy se nepotvrdily, naopak zbývajících pět hypotéz se potvrdilo. Pomocí regresní analýzy bylo dokázáno, že faktory, které nejvíce ovlivňují výši úvěru spotřebitele, jsou výše mzdy, účel půjčky, rodinný stav a věk.
Klíčová slova: kupní rozhodovací proces; predispozice; spotřební chování; spotřeba; spotřebitel
Název práce: Factors influencing consumer behavior of the population and the possible interactions between them
Autor(ka) práce: Suchá, Jana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Smrčka, Luboš
Oponenti práce: Schönfeld, Jaroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis analyzes the effects of various factors on consumer behavior of the population and their subsequent manifestations in consumer purchase decision-making process. The first part describes general concepts of consumer behavior and then it is followed by an analyse of cultural, sociological, psychological and ecnomic effects. Each chapter also specifficaly describes how these factors may affect consumers themselves. The theoretical section is folowed by the practical part, in which could be, because of adequate theoretical knowledge, specified eight hypotheses. In order to need collecting necessery data was completed a questionnaire. Its first part analyzes specific kind of consumer behavior manifestations, the second one analyzes the factors that influence the loan amount, which I chose as one of the consumer behavior manifestations. Three hypotheses were not confirmed, remaining five hypotheses were confirmed. With using the regression analysis there was shown that the factors which influence the loan amount the most are the wage amount, the purpose of the loan, marital status and age.
Klíčová slova: purchase decision process; predisposition; consumption; consumer; consumer behavior

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikové ekonomiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 11. 2012
Datum podání práce: 31. 10. 2013
Datum obhajoby: 12. 2. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/40141/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: